اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سکه از مرز ۵ میلیون تومان گذشت

باوجود عدم ورود تقاضای تازه به بازار، قیمت سکه امامی به بیش از ۵ میلیون تومان رسید. امروز سه شنبه سکه امامی در معاملات عمده  ۵ میلیون و ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان و در معاملات تک فروشی ۵ میلیون  ۳۵ هزار تومان قیمت گرفت. سکه بهار آزادی طرح جدید هم بیش از ۵ میلیون تومان معامله شد. نیم سکه ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۳ هزار تومان و سکه گرمی نهصد و ۳۴ هزارتومان به فروش رسید. رشد بهای سکه یک روز پیش از تعطیلی چهارشنبه به مناسب ایام سوگواری درحالی ادامه دارد که به گفته تحلیل گران بازار هیچ تقاضای تازه ای وارد فضای معاملات نشده و بیشتر روند رشد قیمت ها در بازار طلا، ناشی از رشد قیمت ارز است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۷۹ دلار و ۴۵ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۱۱ هزار و ۷۹۴ تومان است.
قیمت دلار امروز در بازار آزاد ۱۳ هزار و ۴۰۷ تومان بود. صرافی ملی نرخ فروش را ۱۳ هزار و ۴۰۰ و نرخ خرید را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد. قیمت فروش یورو هم براساس اعلام سایت صرافی ملی ۱۴ هزار و ۹۰۰ و قیمت خرید آن ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان است.
شاخص کل بازار سرمایه هم امروز ۶ هزار و ۴۷۱ واحد رشد کرد و به ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم به  ۱۳۹ هزار و ۹۶۱ واحد، شاخص قیمت به ۱۱۳ هزار و ۹۹۴ واحد و شاخص صنعت به ۳۸۲ هزار و ۲۵۷ واحد رسید. ارزش کل معاملات امروز ۳۹.۲۱۴.۷۹۸ میلیون ریال بود که با معامله ۵۸۸۰ میلیون سهم رقم خورد.
معامله سهام فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی، معدنی و صنعتی گل گهر و چادرملو، توسعه معادن و فلزات و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بیشتری اثر را بر رشد شاخص کل بر جای گذاشته اند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن