اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سهام استارت آپ سازنده واکسن کرونا به بازار می آید

با همه گیری کرونا و تغییر سبک زندگی و نیازهای فوری مردم، استارت آپ های متنوعی در جهان متولد شده است. بعضی از استارت آپ ها ماموریت دارند تحمل روزهای قرنطینه را برای مردم آسان کنند و  استارت آپ های دیگر، برای تسهیل انجام کارها در دوره همه گیری ایجاد شدند. ماموریت بعضی از استارت آپ ها به کرونا ارتباط بیشتری دارد. از جمله این استارت آپ ها، وکسی تک است.
این استارت آپ که در همکاری با شرکت دارویی آستارازنکا و دانشگاه آکسفورد برای پیشگیری از همه گیری کووید۱۹ واکسن تولید کرده بود، روز جمعه برای عرضه سهام خود اقدام کرده است.
وال استریت ژورنال نوشت، وکسی تک استارت آپ دارویی اعلام کرده برنامه دارد برای بهبود سطح درمان بیماری هایی مثل سرطان پروستات، هپاتیت B و HPV از فناوری واکسن استفاده کند.
این شرکت استارت آپی در لندن ایجاد شده است و می خواهد سهام خود را در نزدک نیویورک با نماد VACC عرضه کند.
وکسی تک  توسط دو دانشمند دانشگاه آکسفورد که به ساخت واکسن کرونا کمک کردند، تاسیس شده است. این دو در سال ۲۰۱۶، استارت آپ خود را خارج از دانشگاه ایجاد کردند که هدف آن استفاده از یافته های آزمایشگاهی برای ایجاد محصولات تجاری بود. 
یک بخش کلیدی از فناوری واکسن این شرکت، استفاده از ویروس سرما خوردگی در شامپانزه برای انتقال ترکیب های ژنتیکی به انسان هاست تا سیستم ایمنی بدن را تقویت و مانع عفونت شود.
وکسی تک در ارزیابی ها برای ارزش شرکت، رقم ۷۰۰ میلیون دلار را هدفگذاری کرده  اما پیش بینی شده ارزش این شرکت تا پایان سال به یک میلیارد دلار برسد.
در آخرین دور افزایش سرمایه با هدف عرضه سهام، وکسی تک ۱۶۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال، براساس اسنادی که وکسی تک برای عرضه سهام ارائه کرده، درآمد این شرکت در سال گذشته ۴.۸ میلیون دلار و زیان آن ۱۷.۷ میلیون دلار بود و هم چنین این شرکت، از فروش محصولات هیچ درآمدی کسب نکرده است. وکسی تک برای جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری هدفگذاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن