اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سرنوشت یک دلاری

سال ۲۰۲۱، برای دوج کوین سال خوبی است. ارز مجازی که با تصویر شیبا اینو، سگ ژاپنی معروف شد. دوج کوین در سال جاری میلادی ۱۱۰۰۰درصد رشد را در قیمت ثبت کرد  و به یکی از ارزشمندترین دارایی های دیجیتال در بازار ارزهای مجازی تبدیل شد. اکنون دوج کوین حامیان بسیاری یافته و این حامیان از یک دلاری شدن قیمت این ارز می گویند. اما تحلیل گران نسبت به حباب زدگی این ارزمجازی هشدار داده اند و می گویند احتمال از بین رفتن سرمایه های  بسیاری در بازار دوج کوین وجود دارد.
دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ جکسون پالمر (Jackson Palmer) و بیلی مارکوس (Billy Markus) توسعه دادند؛ اما بنیان‌گذاران آن (برخلاف طرفدارانش) سال‌ها پیش آن را رها کردند. دوج کوین تا همین اواخر در چنان وضعیت ضعیفی بود که حتی نمی‌توانست زیرساخت‌های بلاک چین خود را تأمین کند و در سال ۲۰۱۴ به بلاک چین ارز دیجیتال قدیمی‌تری به نام لایت کوین (LTC) منتقل شد. چرا دوج کوین، در سال ۲۰۲۱ با چنین رشدی در قیمت رو به رو شده است؟
به گزارش سایت مارکت واتچ، یک دلیل عمده رشد دوج کوین، تبلیغ این ارز مجازی توسط ایلان ماسک  مدیرعامل تسلاست. در هفته های اخیر، ایلان ماسک بارها در شبکه اجتماعی توئیتر برای دوج کوین تبلیغ کرده و این بعضی کاربران را به این فکر انداخته که یکی از ثروتمندترین کارآفرینان جهان مبلغ و حامی دوج کوین است.
نکته دوم، معامله دوج کوین توسط بعضی صرافی هاست. چند صرافی اعلام کردند در معاملات خود از دوج کوین استفاده می کنند. ای تورو، وبال و  گمینی، از جمله این صرافی هاست.
باید منتظر ماند و دید در ادامه دوج کوین که بسیاری آن را رمرارزی بدون پشتوانه می دانند، چگونه به مسیر خود ادامه می دهد. آیا ارز مجازی که هیچ فناوری خاصی ندارد و محض شوخی ایجاد شده، با عبور از مرز یک دلار، به شگفتی آفرین بازار تبدیل می شود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن