اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سرمایه گذار خارجی فقط صاحب پول نیست

فرزین فردیس

نمی توان دور کشور دیوار کشید و گفت همه چیز را خودمان می سازیم، خودمان یاد می گیریم و همه کارها را به روش خودمان انجام می دهیم. جهان در زمینه فناوری و به توسعه رساندن شرکت های نوآور صاحب دانش و تجربه است و ما باید از این دانش و تجربه کنیم. زمانی، گروهی که تجربه سرمایه گذاری در کشورهای مختلف را داشتند و ایده های موفق مربوط به استارت آپ های خدماتی را در کشورهای مختلف پیاده کرده بودند، برای راه اندازی اسنپ در ایران سرمایه گذاری کردند. این گروه سرمایه گذار نه تنها پول، بلکه دانش مدیریت پروژه و فرهنگ اداره استارت آپ های بزرگ خدماتی را هم به کشور وارد کردند و در شناساندن نوآوری به مردم موفق عمل کردند.
به نظر من باید از کسانی که به شکل گیری هر سرمایه گذاری که همراه با انتقال دانش مدیریتی است، کمک می کنند، تشکر کرد. باید بپذیریم که بازاریابی را خوب بلد نیستیم و نمی دانیم هر محصول را چطور در دنیا به فروش برسانیم. اگر سرمایه گذار خارجی علاوه بر آوردن پول، به رشد مهارت های تجاری استارت آپ ها کمک کند، تا محصول خود را در داخل و خارج به فروش برسانند، ارزش افزوده بالایی در اقتصاد کشور ایجاد می شود.
اتاق بازرگانی تهران در ماه گذشته برای آشنایی و ارتباط سرمایه گذاران داخلی و کسب وکارهای نوپا همایشی ترتیب داد تا امکان استفاده از ظرفیت های داخلی برای استارت آپ ها فراهم شود. استقبال از این همایش بیش از آنچه بود که انتظار می رفت. علاوه بر این، بسیاری در شبکه های اجتماعی نسبت به این برنامه ابراز علاقه کرده و برگزاری آن در دیگر شهرها را هم خواستار شدند. بازخورد های دقیق نشان از توجه افراد به این برنامه بود و امیدواریم همایش های بعدی را در موضوعات تخصصی تر برگزار کنیم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن