اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سالی هیجان انگیز برای کارآفرینی

 ساختن فرصت های بی سابقه برای بنیانگذاران استارت آپ ها، یکی از پیامدهای همه گیری کرونا بود و هست. دشواری های سال گذشته میلادی، برای بعضی صنایع مثل زلزله بود و آن ها را وادار کرد برای ادامه حیات و رشد خود تغییر کنند. تغییر اقتصاد فرصت های بیشتری را پیش روی  بنیان گذاران استارت آپ ها قرار داده است. عبدو ریانی، فعال استارت آپی در نوشته ای برای فوربز از تغییر چهار بازار مهم در سال گذشته میلادی نوشته است. تغییراتی که فرصت های تازه ای برای ایجاد و موفقیت استارت آپ ها در سال ۲۰۲۱، ساخته است. خلاصه ای از آن را می خوانید.  
سازگاری بیشتر مردم با ارتباطات دیجیتال
مطالعات نشان داده مردم در سال ۲۰۲۰، نسبت به سال ۲۰۱۹ سازگاری بیشتری با ارتباطات دیجیتال از خود نشان داده اند. برای کارآفرینانی که محصولات فناوری محور تولید یا خدمات فناوری را عرضه می کنند، این تغییر رفتار مصرف کننده به معنای فرصت سازی بی نظیر در بازار است. خریداران بیش از همیشه با فناوری دوست شده اند. این تغییر به معنای افزایش اهمیت فناوری و ارتباطات دیجیتال در خدمات رسانی به مشتریان است و ربطی به مدل کسب وکار یا صنعت هم ندارد. امروز، توانایی کسب وکارها در استفاده از برنامه های دیجیتال در اولویت است.
عادی شدن استخدام نیروی دورکار و دورکاری
بیش از ۴۰ درصد از مردم در ایالات متحده آمریکا در خانه ها کار می کنند. مدیران انتظار دارند ۳۶ درصد از کل کارکنان آنان تا ژانویه سال ۲۰۲۲ در وضعیت دورکاری باقی بمانند. براساس یک نظرسنجی که دلویت انجام داده، ۶۰ درصد از مدیران شرکت ها، تحول در وضعیت کاری شرکت را در سال ۲۰۲۱ در اولویت قرار داده اند و بر دستیابی به نتایج متفاوت یا تازه کاری در ترکیب فناوری و منابع انسانی تمرکز کرده اند. این بازنگری درباره محیط کار با در نظر گرفتن دورکاری، استخدام از راه دور و همکاری انجام می شود. هم زمان با شرکت هایی که در سیاست های دورکاری تغییرات دائمی ایجاد کردند، بیش از ۱۰۰ محصول دیجیتال تازه برای رفع نیازهای شرکت ها و مشتریان آن ها تا آگوست سال گذشته میلادی عرضه شده است. البته این فرایند پیش از همه گیری کرونا آغاز شده بود اما حرکت آن کند بود. همه گیری این ویروس به جا افتادن فرهنگ دورکاری در فضای کسب وکار سرعت بخشید. بسیاری از شرکت ها مجبور شدند از خدمات دیجیتالی استارت آپ ها برای مدیریت دورکاری استفاده کنند. هرچند فناوری محصولات بسیاری برای همکاری و مدیریت دورکاری عرضه کرده است اما هنوز به ارائه راه حل های تازه برای اثربخشی بیشتر نیاز داریم. ما در دنیایی زندگی می کنیم که راه اندازی یک شرکت چند میلیارد دلاری از راه دور برای هر کارآفرین سخت کوشی در همه جای جهان ممکن شده است.
سرمایه گذاری بیشتر در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
آینده فضای کسب وکار به سازگاری هرچه بیشتر با هوش مصنوعی گره خورده است. هرچند ۵۸ درصد از سازمان ها در ایالات متحده آمریکا از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود مداوم و کیفیت بخشیدن به کار استفاده می کنند، اما تنها ۲۶ درصد از آن ها هوش مصنوعی را برای بهره وری بیشتر به خدمت گرفته اند. بیشتر شرکت ها به دنبال توسعه استفاده از هوش مصنوعی اند و همین به فرصتی برای استارت آپ ها تبدیل شده است. شرکت های بزرگ در بخش هایی مثل املاک و مستغلات، سلامت، تجارت الکترونیک، فین تک، سرگرمی، زنجیره تامین و حمل و نقل به استفاده از راه حل های ارزش آفرین هوش مصنوعی تمایل پیدا کردند. برای ایجاد استارت آپ هایی که در زمینه هوش مصنوعی کار کند، هیچ زمانی بهتر از امروز وجود ندارد.  
پایایی درحال تبدیل شدن به مهم ترین موضوع تجارت است
محیط زیست، حکمرانی و مسائل اجتماعی  و شرکت هایی که در فعالیت خود این سه عامل را در نظر می گیرند، مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. سرمایه گذاری در دارایی های پایدار و شرکت هایی که فعالیت آن ها در ستیز با محیط زیست و فعالیت های سبز نیست، از ۱۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۷.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. تمایل سرمایه گذاران به کسب وکارهای پایدار با حمایت بیشتر دولت ها و افزایش علایق مشتریان به خدمات آن ها بیشتر هم می شود. استارت آپ ها در سال ۲۰۲۱ این فرصت را دارند تا در زمینه فناوری های مربوط به آب و هوا و تغییرات اقلیمی خودی نشان بدهند. تحرک و حمل و نقل، غذا، کشاورزی، استفاده از زمین و انرژی از بخش هایی است که یافتن راه حل های فوری را دنبال می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن