اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

زمان بازگشایی مدارس، تغییری نکرده

منبع: ایسنا

علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی، گرامیداشت روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی که در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه امسال به دلیل اینکه روز سیزدهم آبان ماه، پنجشنبه است و مدارس تعطیل بودند زنگ مبارزه با استکبارستیزی را به صورت نمادین امروز در سراسر کشور و شبکه های مجازی به صدا در آوردیم. یکی از وظایف مهم ما در نظام تعلیم و تربیت همین است که روحیه استکبار ستیزی را در دانش آموزان زنده نگه داریم.

 
شرکت در تجمعات ۱۳ آبان بنابر اقتضا و شرایط هر شهر و منطقه
وی افزود: روز ۱۳ آبان و این ایام صرفا رویدادهای تاریخی نیست، بلکه جریانی است که به پیروزی و استمرار انقلاب کمک کرده و آینده انقلاب مدیون داشتن این روحیه در دانش آموزان و تداوم آن است. فردا، ۱۳ آبان دانش آموزان در تجمعاتی که به اقتضای شرایط شهر و منطقه شان وجود دارد، حضور می یابند. حضور پررنگ تشکل های دانش آموزی کمک می کند که این روز را گرامی بداریم و با کسانی که ۱۳ آبان را رقم زدند پیمان ببندیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه دانش آموزی ثابت کرده در تمام عرصه هایی که نظام نیاز داشته حضور پررنگ و پرافتخاری داشته است گفت: اگر قرار باشد روحیه استکبارستیزی را در دانش آموزان زنده نگه داریم دو شرط دارد؛ نخست ارتقای معرف، بصیرت و دانش دانش آموزان نسبت به عظمت راهی که طی شده و دوم ولایت مداری و ولایت پذیری است. آنچه انقلاب را به این دستاوردها رسانده در سایه ولایتمداری مردم بوده است.
 
کتابهای درسی نیازمند بازبینی جدی هستند
کاظمی درباره ورود موضوعاتی چون مقابله با استکبار جهانی در کتب درسی گفت: یکی از اقداماتی که باید انجام دهیم این است که خباثت های آمریکا را به جامعه دانش آموزی بنمایانیم که یکی از ظرفیت های موثر، کتاب های درسی هستند. کتاب های درسی در این راستا نیازمند بازبینی جدی اند که امیدوارم در دولت سیزدهم روی مجموعه کتب درسی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب یک بازنگری جدی اتفاق بیفتد.
 وی افزود: البته انتظاراتی که از کتاب های درسی وجود دارد بسیار زیاد و در مقابل حجم کتب و ساعات آموزش محدود است. ما همه موارد را هم نباید محدود به کتاب های درسی کنیم. باید از فعالیت های فوق برنامه، برگزاری جشنواره ها و دیگر برنامه ها استفاده کرده و فقط بر کتاب درسی تمرکز نکنیم. ورود موضوع مقابله با استکبار به کتب درسی نیاز به مطالعه و بررسی دارد. موضوعاتی اشاره شده، اما کافی نیست.
 
بابت نابسمانی توزیع کتابها عذرخواهی می‌کنم 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع کتب درسی و فرایند نامطلوبی که دارد نیز گفت: هم به دانش آموزان و هم به والدین حق می دهم و هم بابت این نابسامانی که در توزیع کتب درسی ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم. بخشی از این واقعه دست آموزش و پرورش نیست، مانند وقتی که دانش آموزی جابه جا می شود یا دیر ثبت نام و انتخاب رشته می کند. سامانه‌ای داریم که اگر خارج آن عمل کنیم نابسامانی بیشتر می شود. کتابهای درسی خوب توزیع شد، اما همیشه اینطور بوده که بخشی از دانش آموزان به دلیل بی توجهی خودشان و گاهی مدیر مدرسه ممکن است کتاب دیر به دستشان برسد، اما خب امسال سامانه سیدا هم مشکلات را مقداری تشدید کرد. چون سامانه جدید تاسیس شده بود باعث شد به علت آشنایی اندک بخش های اجرایی با این سامانه فرایند ثبت نام با تاخیر مواجه شود. قول می دهم یکی از برنامه های مهم که وزارت آموزش و پرورش باید به آن بپردازد الگوی توزیع کتاب های درسی باشد.
 
مشکلی در توزیع کتابها وجود ندارد 
کاظمی افزود: مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده است. سامانه کتاب درسی برای ثبت سفارش تک جلدی هم باز است. امکان ندارد که دانش آموزی از چند ماه قبل ثبت نام کرده باشد و کتاب هنوز به دستش نرسیده باشد. از ۱۴۵ میلیون جلد کتابی که توزیع می کنیم زیر ۲۵۰ هزار جلد باقی مانده که هنوز توزیع نشده است. اکنون مشکلی در توزیع کتاب های درسی نداریم.
 
زمان بازگشایی مدارس تغییر نمی‌کند 
وی در پاسخ به اینکه آیا زمان بازگشایی مدارس دیگر تغییری نمی کند؟ عنوان کرد: خیر، قرار نیست تغییر کند، تغییر هم نکرده است. از روز اول سیاست ما در بازگشایی مدارس این بود که مدارس روستایی و عشایری از روز اول مهر فعالیتشان را آغاز کنند که این اتفاق افتاد. مدارس شهری با جمعیت بالا، آموزش را به صورت مجازی آغاز کردند.
کاظمی ادامه داد: فرایند بازگشایی برای مدارس متوسطه از ابتدای آبان شروع شده و قرار است طی آبان ماه مدارس خودشان زمان و الگوی بازگشایی را مشخص کنند. ترجیح ما و ستادملی کرونا هم این بود که از ۱۵ آبان برای متوسطه دوم و از اول آذر برای مدارس ابتدایی و متوسطه اول بازگشایی را انجام دهیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس ابتدایی اظهار کرد: وضعیت مدارس ابتدایی مجدد در جلسه روز شنبه آینده ستادملی کرونا مطرح و تصویب می شود. این موضوع یک مرتبه مطرح و کلیاتش پذیرفته شده است. در مجموع مدارس با رعایت پروتکلها باز خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن