اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

روند پروازهای ایران به عراق عادی است

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره روند خرید هواپیما و بهبود ناوگان هوایی کشور به سایت خبری اتاق تهران گفت: «باتوجه به اینکه میانگین سنی ناوگان هوایی ایران ۲۴ سال است، باید برای کاهش این میانگین، هواپیماهایی خریداری کنیم که سن کمتری دارند اما با توجه به محدودیت هایی که در زمینه تامین هواپیما برای ناوگان هوایی وجود دارد، نیاز کشور ایجاب می کند که هواپیماهای با سن بالاتر که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور است را هم در ناوگان هوایی استفاده کنیم. برای بهبود ناوگان هوایی با هر کشوری که بتوانیم وارد مذاکره می شویم».
به گفته اسعدی سامانی می توان پس از تغییر شرایط کشور و تسهیل خرید هواپیما مقررات را تغییر داد. دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی هم چنین درباره تعمیر هواپیماهای ای تی آر از این گفت که با توجه به میزان ساعتی که در کتاب هواپیما آمده، هواپیماها باید برای بررسی روانه آشیانه شوند و این یک روند عادی است.
تامین ارز از چالش های جدی شرکت های هواپیمایی در ماه های اخیر است. به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، این شرکت ها به طور نسبی از طریق بانک های عامل نیاز خود را تامین می کنند و مشکل خاصی در این زمینه ندارند با این حال قرار بود بانک مرکزی به طور نقدی ارز را در اختیار شرکت ها قرار دهد که این مطالبه هنوز محقق نشده است. اسعدی سامانی گفت: «شرکت ها مجبورند برای دریافت ارز نقدی به صرافی ها مراجعه کنند و ارز را با قیمت روز از صرافی بخرند».
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی هم چنین از این گفت که  روند پرواز شرکت های هواپیمایی ایران به فرودگاه های نجف و بغداد عادی است و پروازها در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن