اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

روند معاملات بورس تا پاییز صعودی است

علی صادقین، کارشناس بازار سرمایه

روند صعودی بازار حداقل تا پاییز ادامه‌دار است و از پاییز به بعد هم با توجه به نگاه اقتصادی موجود در کشور باید روند معاملات بازار را مورد ارزیابی قرار داد.

علت روند صعودی شاخص بورس در بازار چند روز گذشته علاوه بر ادامه ورود نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار، این بود که با برخی از شفاف‌سازی‌ها زمینه کاهش ترس سرمایه‌گذاران از عرضه سهام عدالت در بازار فراهم شد.

رشد بیش از پنج درصدی ارز نیمایی در ۱۰ روز گذشته از جمله عواملی بود که باعث افزایش دوباره شاخص بورس شد. اکنون ارز سامانه نیما به قیمتی بیش از ۱۶ هزار تومان رسیده است که این کاهش اختلاف در نرخ ارز نیمایی با سامانه سنا و بازار غیررسمی نویدبخش گزارش معقول شرکت‌ها در سه ماه نخست سال است که با توجه به چنین مسایلی در وضعیت کنونی اقبال خوبی نسبت به بازار صورت گرفته است.

رشد بازار تا زمان افزایش انتظار برای قیمت ارز، رشد تورم، بهبود قیمت‌های جهانی و ورود نقدینگی از سمت حقیقی‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

پیش‌بینی دقیق روند بازار دشوار است. روند بازار برای چند ماه آینده وابسته به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست که این موضوع می‌تواند بر قیمت ارز، بازار جهانی و بازار داخلی ایران تاثیرگذار باشد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن