اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رقابت تنگاتنگ برای برجسته سازی برند

استارت آپ ها، مسیر کوتاه تری برای راه اندازی کسب وکارهای بزرگند. همه آنچه برای راه اندازی استارت آپ به آن نیاز دارید، زمان، پول، یک گروه خوب و بازاری برای عرضه محصول و خدمت است. در قالب کلمه ها، راه اندازی یک کسب وکار نوپا تا چه اندازه آسان به نظر می رسد اما در واقعیت، استارت آپ به معنای ساعت ها و روزها تلاش برای رفتن از نقطه الف به ب است. بدون تردید، یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان استارت آپ ها شناسایی افرادی است که قرار است به محصول و خدمت آن ها علاقه نشان بدهند و آن را بخرند. برای یافتن این مخاطبان، نگاه کردن به روش ها و آنچه دیگر رقبا انجام دادند، لزوما موثر نیست. صاحب یک استارت آپ صرفا باید بر تبلیغات برند خود تمرکز کند و مردم را به خرید و پیوستن به برند تشویق کند. چند نکته وجود دارد که می تواند به صاحبان کسب و کارهای نوپا برای رسیدن به این هدف کمک کند.
تمرکز
از مرحله اول تبلیغ برند، باید همه تلاش خود را  به گروه مشخصی از مخاطبان محدود کنید. قرار نیست برای جذب مشتری، روی جمعیت بزرگی کار کنید. با تمرکز بر نیازها و علائق خاص، شانس بهتری برای جذب مشتری دارید. برای انجام این کار، مخاطبان تبلیغ را مشخص کرده و تعیین کنید قرار است درباره چه نیازهایی تبلیغ کنید. اگر استارت آپ شما در زمینه فناوری های آموزشی کار می کند، می توانید علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی را در تبلیغ هدف بگیرید.
همراهی با موج های اجتماعی
شبکه های اجتماعی به شکوفایی کسب وکارهای کوچک کمک کرده اند. یک دلیل آن علاقه روزافزون کاربران به خرید آنلاین است که با کمک شبکه های اجتماعی سرعت گرفته است. با وجود شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و لینکلدین، استارت آپ ها این فرصت را دارند تا آسان تر از گذشته به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. با وجود چنین فرصتی نباید از ساخت استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی غفلت کرد. باید مجموعه ای مناسب از اینفوگرافی و محتوای ویدئویی  ایجاد کرد که موضوع مورد نظر استارت آپ را به مخاطب منتقل کند.
صرف زمان برای ساخت شبکه ارتباطات
برای ایجاد شبکه اولیه از مشتریان، همیشه بهتر است از افرادی که با آن ها آشنا هستید، شروع کنید. به شبکه ارتباطات خود نگاه کنید و ببینید تا چه اندازه ظرفیت بزرگ شدن دارد. می توانید با همکاران، اعضای خانواده و دوستان و هر کسی که ظرفیت تبلیغ برند شما را دارد، کار را شروع کنید. غیر از این، می توانید به اجتماعات مرتبط با کسب وکارتان در رویدادها بپیوندید و از این فرصت برای معرفی برند خود به حرفه های ها و صاحبان کسب وکارها استفاده کنید.
برجسته کردن برند
باوجود فعالیت شمار زیادی استارت آپ در بازار امروز، بسیار مهم است که چطور نام تجاری خود را مطرح می کنید. برای دسترسی به مردمی که می خواهید به مشتری محصول و خدمات شما تبدیل شوند، باید یک برند برجسته بسازید. باید در برجسته سازی برند به نیازها و کمکی که استارت آپ شما خلق کرده توجه کنید و تلاش کنید برند به پُلی برای برقراری رابطه احساسی بین مشتریان و کسب وکار شما تبدیل شود. نخستین مرحله در برجسته سازی برند، کمک گرفتن از یک طراح گرافیک برای اجرای ایده های شما در قالب تصویر است. می توانید در خلق نشان کسب وکار خود از عناصر انسانی و طبیعی استفاده کنید.
جذب مشتری برای استارت آپ یک چالش جدی است که باید به طور ویژه برای غلبه بر آن برنامه ریزی کنید. با در نظر گرفتن این نکته ها می توانید به مجموعه ای وفادار از مشتریان برسید که فرصت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن