اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رشد ۶۰ درصدی سهم خرده فروش های آنلاین از بازار در سال کرونایی

۴۹ هزار فروشگاه آنلاین در ایران دارای نماد اعتماد الکترونیکی است که سهم آن ها از کل بازار خرده فروشی در کشور ۳.۲ درصد است. این سهم با رشد ۶۰ درصدی، از ۲ درصد در سال ۹۸ به ۳.۲ درصد در سال ۹۹ رسیده است. توسعه تدریجی خرده فروشی های آنلاین  در سال ۹۹ بیشتر ناشی از همه گیری ویروس کرونا و استقبال بیشتر مردم از خریدهای آنلاین بوده است. براساس گزارشی که دیجی کالا از عملکرد خود در سال ۹۹ منتشر کرده، این فروشگاه دیجیتال، پرمخاطب ترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه است.
در این گزارش عملکرد دیجی کالا، دیجی استایل، دیجی پی و فیدیبو، دیجی نکست، دیجی پی، دیجی کالا مگ، دیجی اکسپرس، کمدا پلتفرم خرید و فروش، اسمارتک، پیندو در آیینه آمار و ارقام منعکس شده است. در دیجی استایل ۲ هزار و ۳۰۰ برند مدو پوشاک فعالیت می کنند و بیش از ۱۷۰ هزار کالا در این پلتفرم خرید پوشاک عرضه می شود. هم چنین در فیدیبو، بیش از ۱۰۰ هزار محتوای ارائه شده است و فیدبیو با بیش از یک هزار و ۱۸۰ ناشر همکاری می کند. از طریق پتلفرم خدمات پرداخت هوشمند دیجی پی تاکنون بیش از ۳.۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کاربران دیجی کالا برای خرید اقساطی تخصیص داده شده است. بیش از ۴۲۲ هزار ثبت نام برای دریافت اعتبار برای خرید اقساطی در سال ۹۹ در این پلتفرم ثبت شده است.
در دیجی کالا ۸ هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم برای دیجی کالا کار می کنند. ۴ میلیون و ۵۰۰ کالای متنوع در دیجی کالا عرضه می شود. ۱۵۰ هزار کسب وکار ایرانی در دیجی کالا محصول خود را عرضه می کنند و تعداد بازدیدهای ماهانه دیجی کالا به بیش از ۳۰ میلیون بازدید رسیده است.  
تنها در یکی از روزهای پاییز دیجی کالا ۱۷ میلیون و ۲۶۷ هزار بازدید از وب سایت و اپلیکیشن را ثبت کرده که متوسط زمان بازدید از وب سایت ۸ دقیقه و ۳۶ ثانیه بوده است. همچینن در این روز یک میلیون و ۵۸۶ هزار کالا از دیجی کالا سفارش داده شده است.
ارزش خالص کالای فروخته شده در دیجی کالا تا پایان سال ۹۹، ۱۵۱ درصد رشد کرده که گویای افزایش ۲.۵ برابری است. فروش خالص ریالی دیجی کالا در هشت سال گذشته به طور متوسط در هر سال ۱۰۷ درصد بیشتر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن