اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رشد تولید ۹ قلم کالای معدن و صنایع معدنی

منبع: ایرنا

گزارش برپایه جداول آماری سازمان ایمیدرو حاکی است، بیشترین رشد در مرداد ماه مربوط به شمش آلومینیوم نسبت به ماه قبل ۷۷ درصد است که این میزان در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته هم افزایش ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین تولید آند و کاتد مس در مرداد ماه نسبت به تیر به ترتیب ۲۴ و ۲۳ درصد افزایش را ثبت کرد.
علاوه براین تولید گندله در مرداد ماه افزایش ۲۲ درصدی داشت، ضمن اینکه در همین ماه تولید کنسانتره سنگ آهن رشد ۱۳ درصدی داشت. 
تولید کنسانتره مس، تولیدات فولادی، شمش فولاد و پودر آلومینا نیز در مرداد ماه به ترتیب چهار، چهار، دو و دو درصد رشد داشتند.
تولیدات حوزه معدن وصنایع معدنی در پنج ماهه هم نسبت به مدت مشابه پارسال هم صعودی بود، بعداز آلومینیوم که بالاترین رقم به میزان ۶۹ درصد را داشت، آندمس و گندله هریک ۶ درصد افزایش عملکرد داشتند.
شمش فولادی نیز رشد هفت درصدی یافت و کاتد مس هم افزایش پنج درصدی را ثبت کرد. تولید پودرآلومینا، کنسانتره سنگ آهن و تولیدات فولادی نیز در پنج ماهه امسال در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب چهار، سه و دو درصد افزایش داشتند.
ضمن اینکه در این بررسی تولید کنسانتره مس هم در پنج ماهه امسال یک درصد افزایش در مقایسه با دوره مشابه پارسال داشت. میزان تولید شمش آلومینیوم در مرداد ماه ۹۹ برابر با ۳۶ هزار و ۱۳۲ تن و در پنج ماهه به ۱۷۴ هزار و ۹۱۳ تن رسید.
همچنین کاتد مس تولیدی در مرداد ماه به رقم ۲۴ هزار و ۶۲۱ تن بالغ گشت و پنج ماهه امسال نیز ۱۱۵ هزار و ۷۰۱ تن را ثبت کرد. شمش فولادی تولیدی نیز در مرداد ماه یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۷۶ تن بود و پنج ماهه امسال برابر با ۹ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۰۳ تن گزارش شد.
تولیدات فولادی نیز مرداد امسال رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۱ تن را نشان داد و در پنج ماهه ۹۹ بالغ بر ۶ میلیون و سه هزار و ۹۸۰ تن بود.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن