اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رشد اختلاف قیمت دلار صرافی و آزاد

شاخص کل بازار سرمایه در نیمه هفته جاری با رشد ۱۱ هزار و ۳۹۲ واحدی به بازدهی ۰.۵۹ درصدی رسید. شاخص کل که دیروز افت کرده بود، امروز به کانال یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحد صعود کرد. کمترین کانال ثبت شده برای شاخص کل در هفتمین روز مردادماه، کانال یک میلیون و ۹۳۳ هزار واحد بوده است. شاخص کل هم وزن هم امروز ۴ هزار و ۸۰ واحد رشد کرد و به کانال ۵۰۷ هزار واحد رسید. امروز هم چنین بازدهی شاخص قیمت به ۰.۵۹ درصد رسید و شاخص ۲ هزار و ۹۹۶ واحد رشد کرد.

معامله نماد شرکت های س. نفت وگاز تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت تهران، شرکت ارتباطات همراه و پالایش نفت اصفهان در رشد شاخص کل اثر گذاشته است. معامله نماد فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی فارس، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، سایپا و پالایش نفت بندرعباس هم مانع رشد بیشتر شاخص کل شده است.

رشد شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد قیمت یورو و دلار در بازار آزاد تهران و ثبات قیمت دلار در صرافی ها و کاهش اندک قیمت یوروی صرافی ها همراه بود. امروز با افزایش قیمت دلار به ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان، علاوه بر رشد ۳۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد تهران، اختلاف قیمت دلار صرافی ها با بازار آزاد هم به بیش از ۳۱۰۰ تومان رسید. امروز قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت یورو امروز در صرافی ها کاهش و در بازار آزاد تهران ۵۰۰ تومان افزایش یافت.  اختلاف قیمت این ارز در صرافی ها و بازار آزاد به بیش از ۴ هزار تومان رسید. اسکناس یورو در صرافی ملی برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گرفت. امروز هم چنین قیمت ارز در سامانه نیما ۱۸ هزار و ۳۰ تومان اعلام شد و یورو هم ۲۱ هزار تومان قیمت گرفت.

افزایش اختلاف قیمت ارز در صرافی ها و با قیمت بازار آزاد از جمله تلاش های بازارساز برای کاستن از التهاب بازار ارز در چند روز گذشته است. با این حال ورود تقاضای جدید به بازار همراه با رشد قیمت طلا مانع کاهش هرچه بیشتر نرخ ارزهای خارجی شده است.

در سایه رشد قیمت دلار و رشد قیمت جهانی طلا، قیمت انواع قطعات سکه هم در بازار ایران افزایش یافت. قیمت سکه بهار آزادی در هفتمین روز مردادماه به ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی هم ۱۱ میلیون و ۲۵۰ تومان است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن