اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رسیدگی به مشکل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان

سازمان توسعه تجارت ایران از صادرکنندگانی که مشکل رفع تعهد ارزی دارند خواسته است تا با مستندات و مدارک خود به این سازمان برای حل مشکل مراجعه کنند.

 سازمان توسعه تجارت ایران طی فراخوانی، از صادرکنندگان خواست تا برای رسیدگی به مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ خود، با این سازمان مکاتبه و مدارک و مستندات خود را به دفتر توسعه خدمات بازرگانی این سازمان ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، به دنبال ابلاغ بسته سیاستی نحوه بازگشت ارز صادراتی در سال ۹۹ از سوی بانک مرکزی طی چند روز گذشته و تعیین مهلت چهار ماهه برای بازگشت ارز صادراتی به کشور، بسیاری از صادرکنندگان که آماده رفع تعهد ارزی خود هستند با مشکلاتی مواجه شده‌اند. در همین ارتباط نیز، اتاق تهران طی نامه‌ای به رئیس‌کل بانک مرکزی، پیشنهادهایی را برای حل مشکل این بخش از صادرکنندگان مطرح کرد و از مراجعه و تماس متعدد فعالان اقتصادی با اتاق تهران برای حل مشکل ایفای تعهد ارزی خود پس از اعلام بسته سیاستی جدید بانک مرکزی خبر داد و خواستار ایجاد بخش ویژه در بانک مرکزی برای رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان شد.

با این حال، سازمان توسعه تجارت ایران به تازگی با صدور اطلاعیه‌ای از صادرکنندگان درخواست کرد تا در صورت بروز مشکل در رفع تعهدات ارزی و بازگشت ارز صادراتی خود، مراتب را با مدارک و مستندات به دفتر توسعه خدمات بازرگانی این سازمان ارایه دهند.

بر این اساس سازمان توسعه تجارت ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که اگر صادرکنندگان در خصوص رفع تعهدات ارزی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ مشکلاتی دارند، درخواست مکتوب خود را به دفتر توسعه خدمات بازرگانی این سازمان ارایه دهند.

در متن فراخوان سازمان توسعه تجارت ایران آمده‌است: «از صادرکنندگانی که در خصوص رفع تعهدات ارزی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ مشکلاتی دارند درخواست می‌شود نسبت به ارسال درخواست مکتوب خود جهت رفع مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادرات، منضم به مدارک و مستندات به دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرخانه کارگروه اقدام صادراتی اقدام نموده تا نسبت به بررسی کارشناسی موضوع با هدف ارایه راهکارهای اجرایی و کاربردی در جهت مرتفع کردن مشکلات ایجاد شده اقدام شود».

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن