اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رانندگان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند

اوبر تلاش می کند رانندگان این تاکسی یاب اینترنتی، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند. روز گذشته، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، با ارسال نامه ای به ۵۰ فرماندار در ایالات متحده آمریکا از آن ها خواست رانندگان و کارکنان تحویل مرسوله را در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهند.
خسروشاهی در این نامه نوشت: «در ۹ ماه گذشته، این کارکنان برای جامعه تبدیل به خط نجات شدند. آنها کادر درمان را به بیمارستان ها رساندند، به مردم در شرایط اعمال فاصله اجتماعی، غذا رسانده اند و به رستوران های محلی کمک کردند، در چرخه کسب وکار باقی بمانند».
او در این نامه به نقش اصلی و اساسی رانندگان و کارکنان تحویل مرسوله به مردم اشاره کرد و نوشت: «به همین دلیل است که این رانندگان باید فوری، رایگان و آسان، واکسینه شوند».
دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر با اعلام خبر درخواست دسترسی رانندگان به واکسن به سایت تک کرانچ گفت:« اوبر برای انجام هر کاری آماده است. فناوری، امکانات لجستیکی و منابع ما برای کمک به حفاظت از کسانی که در پتلفرم ما کار می کنند، و دسترسی فوری و موثر عموم به واکسن آماده است».
تلاش اوبر برای واکسیناسیون رانندگان و کارگران در بخش تحویل مرسوله، با ادامه مبارزه حقوقی این شرکت برای طبقه بندی رانندگان و کارگران همراه شده است. اوبر هم چنان اصرار دارد رانندگان و کارگران در بخش تحویل مرسوله، کارکنان اوبر محسوب نمی شوند. این درحالی است که تعداد زیادی از رانندگان به طبقه بندی اشتباه خود در این شرکت استارت آپی به عنوان پیمانکار اعتراض کرده اند. این رانندگان و کارگران می گویند اوبر باید بسیاری از مواد قانون کار را درباره آن ها به عنوان کارکنان شرکت در نظر بگیرد. اوبر هم چنین چندماه پیش، از تعیین قیمت در سفرهای درون شهری توسط رانندگان خبر داده بود.
اوبر، نخستین تاکسی یاب اینترنتی جهان است که در آمریکا تاسیس شد. ارزشمندترین استارت آپ جهان در چهارسال گذشته با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است. تحولات در اوبر، به طور معمول، مجموعه ای از تغییرات در دیگر تاکسی یاب های اینترنتی در جهان را به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن