اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

دلار و سکه گران تر شد

شاخص کل بورس تهران تا ساعت ۱۲ امروز ۲۶ هزار و ۵۵۷ واحد ریزش را ثبت کرد. شاخص کل که کار خود را در کانال یک میلیون و ۴۷ هزار واحد آغاز کرده بود با ثبت ریزش ۲.۵۳ درصدی به کانال یک میلیون و ۲۱ هزار واحد سقوط کرد.
شاخص کل هم وزن هم با بازدهی منفی ۱.۹۱ درصدی از کانال ۳۲۴ هزار واحد به کانال ۳۱۸ هزار واحد رسید. شاخص قیمت هفت هزار واحد ریخت و شاخص صنعت با افت ۲۳ هزار و ۲۹۹ واحدی از کانال ۹۰۵ هزار واحد به کانال ۸۸۸ هزار واحد رسید.
قیمت سکه امامی امروز با افزایش ۸۰ هزار تومانی به هفت میلیون و ۸۶ هزار تومان در معاملات تک فروشی رسید. سکه بهار آزادی هم با بازدهی ۰.۷۴ درصدی، شش میلیون و ۸۷۰ تومان قیمت گرفت. قیمت نیم سکه هم تا ساعت ۱۲ امروز به ۳ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان رسید و ربع سکه ۲ میلیون و ۲۳ هزار تومان قیمت گرفت.
صعود قیمت دلار به رشد قیمت سکه دامن زده است. صرافی ملی امروز نرخ خرید دلار را ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان و نرخ فروش دلار را ۱۶ هزار  و ۵۰۰ تومان اعلام کرد. نرخ خرید یورو هم در صرافی های بانکی ۱۷ هزار و ۸۰۰ و نرخ فروش هم ۱۷ هزار و ۹۰۰ اعلام شده است.
رشد قیمت در بازارهای دلار و سکه با ریزش شاخص کل بازار سرمایه  و ریزش قیمت در بازار خودرو آغاز شده است. روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار دستورالعمل قیمت گذاری خودرو و شیوه فروش خودروسازان در سال ۹۹ اعلام شد. مسئولان در این جلسه مردم را به اجتناب از خرید خودرو در شرایط کنونی تشویق کردند که همین زمین کاهش تقاضا و افت قیمت ها را فراهم کرده است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن