اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

دلار و سکه گران تر شد

شاخص کل بازار سرمایه امروز با افت بیش از پنج  هزار واحد به کانال یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد سقوط کرد. بازدهی ۰.۳۵- درصدی بازار سهام امروز ناشی از معامله ۹.۲۹۷  میلیون سهم در بیش از یک میلیون داد وستد بود. امروز بازدهی شاخص کل هم وزن هم به ۰.۷۹ درصد رسید. این شاخص با افت بیش از ۳ هزار و ۳۸۰ واحد به کانال ۴۲۳ هزار واحد رسید. بازدهی شاخص قیمت هم امروز ۰.۳۵- درصد بود. معامله سهام شرکت های ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، مپنا، شرکت ارتباطات سیار و غدیر به افت شاخص کل دامن زد و در مقابل، معاملات معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم، بانک صادرات، بانک ملت و فولاد کاوه جنوب کیش و معدنی و صنعتی چادرملو مانع افت بیشتر شاخص کل شد.
شاخص کل بازار سهام از هفته گذشته روند سقوط را آغاز به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید. بخشی از ریزش شاخص کل بازار سهام ناشی از رفتار هیجانی خریداران حقیقی سهام بود درحالیکه تحلیل ها از ماندگاری در بازار برای کسب سود در بلندمدت می گوید.
پیشروی قیمت دلار امروز در کانال ۲۶ هزار تومان ادامه پیدا کرد. امروز دلار با ثبت رشد ۱.۰۲ درصدی، به ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید درحالیکه در روزگذشته، ۲۶ هزار و ۸۰ تومان در پایان هفته گذشته ۲۵ هزار و ۵۷۰ تومان معامله شده بود. رشد نرخ دلار در بازار آزاد با عدم تغییر قیمت یورو نسبت به روز گذشته همراه بود. هر اسکناس یورو  امروز در بازار آزاد ۳۰ هزار و ۸۸۱ تومان قیمت گرفت اما حواله امارات با ۱۰ تومان افزایش قیمت، ۷ هزار و ۲۲۰ تومان معامله شد.
امروز هم چنین قیمت سکه بهار آزادی که در هفته جاری به کانال ۱۲ میلیون تومان وارد شده بود، به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و نسبت به روز قبل، ۱۰۰ هزار تومان رشد را ثبت کرد. سکه در پایان هفته گذشته ۱۱ میلیون  و۹۵۰ تومان قیمت گرفته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن