اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

دعوا بر سر نقض تحریم ایران توسط هوآوی هنوز ادامه دارد

دعوا بر سر نقض تحریم ایران توسط هوآوی هنوز ادامه دارد

 

پیپل دیلی، روزنامه چینی هم چنین مدعی شده HSBC از کسب وکار هوآوی در ایران آگاهی کامل داشته و به نوعی برای این شرکت از سال ۲۰۱۲ دام پهن کرده است.

 HSBC  هولدینگ سرمایه گذاری و خدمات مالی،  گزارش رسانه های چینی مبنی بر دست داشتن این شرکت در دستگیری منگ وانژو، از مدیران هوآوی در کانادا را رد کرد.

به گزارش رویترز، HSBC روز شنبه اعلام کرد گزارش رسانه های چینی درباره زمینه چینی و ایفای نقش این هولدینگ در دستگیری مدیرمالی هوآوی، بزرگترین شرکت مخابراتی جهان درست نیست. در بیانیه این شرکت آمده HSBC هیچ نقشی در تحقیق و پیگیری ایالات متحده آمریکا از منگ وانژو ندارد. این گزارش یک روز پس از این منتشر شد که پیپل دیلی، روزنامه چینی گزارشی را منتشر کرد که در آن HSBC به دروغگویی درباره هوآوی و همدستی با آمریکا در ماجرای دستگیری منگ وانژو متهم شده بود.

منگ وانژو، دختر بنیانگذار هوآوی و مدیر مالی بزرگترین شرکت مخابراتی جهان، در دسامبر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه بین المللی ونکوور کانادا و با دستور قضایی ایالات متحده آمریکا دستگیر شد. منگ وانژو  به نقض قوانین بانکی آمریکا در رابطه با تحریم های بانکی ایران متهم شده است. یکی از اتهامات منگ وانژو فریب دادن و سوءاستفاده از HSBC برای برقراری روابط بانکی با ایران است.

HSBC  در بیانیه خود اعلام کرده این شرکت هیچ نقشی در تحریک آمریکا به پیگیری قضایی منگ وانژو نداشته و هیچ مشکلی با شرکت هوآوی ندارد. این شرکت اعلام کرده در پاسخ به درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا تنها اطلاعات واقعی را ارائه کرده است نه شواهد و مدارک ساختگی یا واقعیت هایی که پنهان شده بوده. HSBC  اعلام کرده حقایق را تحریف نمی کند.

پیپل دیلی، روزنامه چینی هم چنین مدعی شده HSBC از کسب وکار هوآوی در ایران آگاهی کامل داشته و به نوعی برای این شرکت از سال ۲۰۱۲ دام پهن کرده است. دیگر رسانه های چینی از جمله شبکه بین المللی تلویزون چین هم گزارش هایی علیه HSBC منتشر کرده است.

منگ وانژو اعلام کرده حاضر به استرداد به ایالات متحده آمریکا نیست و بی گناه است. او اکنون در بازداشت خانگی در ونکوور کاناداست.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن