اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

دستورالعمل طبقه‌بندی اطلاعات محرمانه در بورس تصویب شد

به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، پس از ایجاد نوسان و افزایش التهاب در معاملات بازار سرمایه، سازمان بورس به دنبال ایجاد برخی از تصمیمات جدید جهت بهبود وضعیت این بازار بود که تاکنون اقدامات انجام شده موفق آمیز بوده و زمینه بازگشت رشد به شاخص بورس را فراهم کرده است.

به دنبال این تصمیمات، در جلسه شورای عالی بورس که شب گذشته برگزار شد سه موضوع مهم تصویب شد که «حسن قالیباف اصل» سخنگوی شورای عالی بورس در توضیح این مصوبه‌های جدید گفت: پیشنهاد اصلاح موادی از دستورالعمل موضوع ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی قانون بازار از نظر نگارشی و گزینش کلمات با بار معنایی جدید و الحاق بندهای جدیدی به آن در شورا مصوب شد.
وی ادامه داد: همچین پیشنهادهای سازمان بورس درباره سیاست‌گذاری در خصوص نحوه اجرای قانون بازار راجع به موارد عدم ارائه اطلاعات و عدم رعایت استاندارهای حسابداری ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
قالیباف اصل تصویب دستورالعمل طبقه‌بندی اطلاعات محرمانه و تعیین سطح دسترسی اشخاص را سومین موضوع مهم این جلسه دانست و تاکید کرد: شب گذشته تحولات بازار سرمایه و وضع بازار در شورا مورد بررسی قرار گرفت و نحوه اجرایی شدن مصوبات شورا در این خصوص ارزیابی شد.
به گزارش ایرنا، شاخص بورس از ابتدای امسال وارد مدار صعود شد و تا نیمه مرداد ماه به بیش از دو میلیون واحد رسید، از آن زمان شاخص بورس وارد اصلاح شد تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پایین آمد.  
با توجه به فاکتورهای مثبت داخلی و بین المللی از چند روز گذشته بورس صعودی شد و انتظار می رود این روند صعودی ادامه‌دار باشد.  
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن