اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

در گفت‌وگو با پانا / آرگون: ارزهای دیجیتال ظرفیت مناسبی برای نقل و انتقال پول در وضع سخت‌گیرانه فعلی دارد

تهران (پانا) – عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با توجه به تغییرات تکنولوژی باید به استقبال رمز ارزها و تحولاتی از این دست رفت و نمی‌توان با تغییر تکنولژی به مبارزه برخاست.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد: نباید با این موضوع‌ها انتحاری رفتار کرد چون این اقدام‌ها موجب می‌شود تا این تحولات خود را بر ما تحمیل کنند که بدترین حالت ممکن است؛ بنابراین استقبال از ارزهای دیجیتال می‌تواند ما را از مزیت‌های آن بهره‌مند کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دروضع تحریمی می‌توان از ارز دیجیتال که قوانین و آیین‌نامه‌های قانونمند دارد استفاده کرد. البته قوانین و آیین‌نامه‌ها نیز نباید آنقدر سخت‌گیرانه باشد که دست و پای ما را ببندد.

آرگون با بیان اینکه ارزهای دیجیتال در جهان موضوعی نو است، عنوان کرد: ارزهای دیجیتال ظرفیت مناسبی برای نقل و انتقال پول در وضع سخت‌گیرانه فعلی دارد اما کنترل‌ناپذیری آن موضوعی است که باید به آن توجه شود تا آسیب‌های ناشی از آن نیز به حداقل ممکن برسد.

نگرانی از پولشویی و معاملات غیرقانونی با ارزهای دیجیتال

وی تصریح کرد: نگرانی از پولشویی، معاملات غیرقانونی و سایر آسیب‌ها نیز در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد اما واقعیت این است که حجم کل معاملات ارز دیجیتال در مقابل معاملات و تبادلات پولی که در جهان انجام می‌شود بسیار ناچیز است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین درباه حذف کپی مدارک هویتی افراد برای انجام امور بانکی تصریح کرد: با حذف مدارک هویتی، شناسه بانکی برای هر فرد تعیین می‌شود که در راستای کاهش بروکراسی است. در جایی که کارت هوشمند بر بستر آی.تی. شکل گرفته است ارایه کپی از آن معنای چندانی ندارد. تسهیل امور، حرکت در مسیری است که به کاهش بروکراسی می‌انجامد.

آرگون اظهار کرد: تسهیل امور تنها با ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی و پیوست آنها به یکدیگر امکا‌نپذیر است که ضمن بهبود فرآیندها موجب ایجاد شفافیت نیز خواهد شد. با کامل شدن شبکه‌های اطلاعاتی و پیوستن آنها به یکدیگر بسیاری از اموری که تاکنون در سیستم‌های اداری وجود داشته است، حذف خواهد شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن