اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

درخواست صاحبان فرهنگ و هنر بر اجرای قانون مالکیت معنوی

 پنجمین جلسه کمیته اقتصاد هنر با حضور صاحبان و مدیرانی از صنعت سینما، موسیقی، مد و لباس و بازی‌های رایانه‌ای در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. این کمیته که ریاست آن را مهدی کرباسیان از مدیران باسابقه کشور برعهده دارد، با حضور اصحاب فرهنگ و هنر به بررسی مباحث اقتصادی در این حوزه و تحلیل تنگناها و هم‌فکری روی راهکارهایی برای بهبود وضعیت اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور می‌پردازد.

در پنجمین جلسه این کمیته به موضوع مالکیت معنوی و حقوق مولف در فرهنگ و هنر پرداخته شد و فعالان صنعت هنر و فرهنگ با انتقاد از اینکه قانون مالکیت معنوی و حقوق ناشران روی آثار هنری در کشور رعایت نمی‌شود، پیرامون دستیابی به راه‌حل‌هایی برای رعایت حقوق مولف در این حوزه به گفت‌و‌گو نشستند.

محمدحسن کیانی، رئیس مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه، که در این جلسه حضور داشت توضیحاتی در خصوص نقش و جایگاه این قوه در اجرای قوانین مرتبط با حقوق مالکیت معنوی ارائه داد و با یادآوری اینکه متولی حفظ مالکیت معنوی در حوزه فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، صاحبان آثار هنری را به مطالعه و بررسی آنچه که در ارتباط با قوانین مالکیت صنعتی در کشور صورت گرفته و به‌زعم وی منجر به سامان‌یابی حقوق مالکیت در بخش‌های مختلف صنعتی شده‌است، ارجاع داد و توصیه کرد که اقداماتی که در رابطه با پیاده‌سازی مالکیت صنعتی در کشور صورت گرفته را می‌توان به مالکیت معنوی تسری داد.

وی همچنین، به آمادگی مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه برای همکاری با اتاق تهران برای برگزاری دوره‌های آموزشی به صاحبان فرهنگ و هنر در راستای آگاهی‌یابی آنان از حقوق مولفان این بخش، اشاره کرد.

رئیس کمیته اقتصاد هنر اتاق تهران نیز با استقبال از پیشنهاد همکاری آموزشی میان اتاق تهران و قوه قضائیه، یادآوری کرد که مقدمات برپایی چنین رویدادهایی را با هیات رئیسه اتاق مطرح خواهد کرد.

مهدی کرباسیان همچنین به آمادگی‌ها برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان اشاره کرد و در این رابطه از همکاری اتاق بازرگانی اصفهان برای مشارکت در برپایی این رویداد فرهنگی خبر داد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن