اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

درآمد ۶۹ میلیارد تومانی از بازی

صنعت بازی از صنایع پول ساز جهان است که پس از  ظهور تلفن های هوشمند عرصه بیشتری هم برای رشد یافت.  گزارش های جهانی از رشد این صنعت در سال گذشته میلادی گویای کسب درآمد ۶۸.۵ میلیارد دلاری بازی هایی است که تنها بر سیستم عامل ios نصب شده است و بازی های سیستم عامل اندروید هم در سال ۲۰۱۹، سهم ۳۵.۸ درصدی از کل درآمد صنعت بازی موبایل کسب کرده است. گزارش ها نشان می دهد در ایران هم صنعت بازی موبایل از صنایع پررونق و با آینده است.
گزارش کافه بازار از صنعت برنامه ها و بازی های موبایل در ایران نشان می دهد ۱۸ هزار بازی تا پایان سال ۹۸  فعال بوده و این بازی ها ۶۷۰ میلیون بار در این سال به روز رسانی و دانلود شده است. هم چنین ۸۳ میلیون نصب فعال تا پایان سال ۹۸ گزارش شده است. درآمد خالص بازی ها تا پایان سال ۹۸ به ۶۹ میلیارد تومان رسیده که رشد ۴۷ درصدی را نسبت به سال ۹۷ نشان می دهد. هم چنین در سال گذشته یک میلیون خریدار بیش از ۶ میلیون را از ۷.۷ هزار بازی فروشنده خرید موفق ثبت کرده اند.
به طور کلی بازی های ایرانی بخش عمده ای از درآمد کل را در ماه های نخستین عمر خود به دست می آورند. بررسی های کافه بازار نشان می دهد که این بازی ها به طور میانگین در شش ماه اول حدود ۵۳ درصد از کل درآمدشان را کسب می کنند. بازی های دسته معمایی وامتیازی سریعتر و بازی های دسته خانوادگی و اکشن با سرعت کمتری نسبت به دیگر بازی ها دوره رشد خود را سپری می کنند. بازی های با درآمد بالا هم به طور معمول در چرخه عمر طولانی تری نسبت به بقیه بازی ها درآمد کسب و می کنند. هم چنین ۱۵ درصد بازی ها تا شش ماهه اول و ۸۰ درصد بازی ها تا سال چهارم پس از انتشار به فعالیت خود ادامه می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن