اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

درآمد ۱۲ میلیارد تومانی فریلنسرهای ایرانی در پونیشا

«پونیشا» پتلفرم آزادکاری در ایران که دو هفته پیش، خبر لو رفتن اطلاعات کاربران آن منتشر شده بود، روز گذشته اعلام کرد توانسته در نخستین دور جذب سرمایه از منابع مختلف ۱۸ میلیارد تومان سرمایه دریافت کند.
«نیما نورمحمدی» هم‌موسس پونیشا در نشست خبری آنلاین اعلام کرد «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه» با کنار گذاشتن ۸ میلیارد تومان برای «پونیشا»، یکی از منابع دور نخست سرمایه‌گذاری در این استارتاپ بوده و در کنار آن «شرکت‌ سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه» ۷ میلیارد و خود «نیما نورمحمدی» هم  با عنوان سرمایه‌گذار فرشته، ۳ میلیارد تومان در «پونیشا» سرمایه‌گذاری کردند. هدف «پونیشا» از این جذب سرمایه، رشد پروژه‌ها، ورود به بخش‌های جدید بازار، تمرکز بیشتر  بر تنوع پروژه ها و  ورود به بازارهای خارج از ایران و جذب نیروهای انسانی بوده است.
براساس آماری که هم موسس «پونیشا» در این نشست خبری اعلام کرده در یک سال گذشته فریلنسرهای پونیشا ۱۲ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند. «پونیشا» در تلاش است بازار آزادکاران ایرانی را به بازارهای خارجی وصل کند، با این حال تحریم اصلی ترین مانع در تحقق این هدف است.
«پونیشا»، نخستین برگزیده جشنواره فریلنسری در ایران است که در سال ۹۷ آغاز شده و سومین دوره آن در سال جاری درحال برگزاری است. برگزیدگان این جشنواره ۲۱ اسفندماه امسال معرفی می شوند.
با همه گیری کرونا، تعدیل نیروهای حرفه ای در بسیاری از کسب وکارها و تشدید چالش های مالی شرکت های ایرانی و خارجی، دورکاری و آزادکاری به یکی از گزینه های اصلی کارفرمایان و کارجویان تبدیل شده است. تجربه جهان در یک سال گذشته، به چراغ راه کسب وکارها برای ادامه مسیر خود در آینده تبدیل شده است. این امید وجود دارد که تجربه آزادکاری و دورکاری در دوره همه گیری کرونا، در فرهنگ کسب وکار جهان نهادینه شود. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و آزادکاری در آن پس از همه گیری کرونا بیش از گذشته رونق گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن