اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

خوشحالی مشاهیر فناوری از رفتن ترامپ

 هرچند ترامپ را به سابقه اقتصادی و کسب وکارش می شناسند اما در این چهارسال، رابطه خوبی با همه کارآفرین های دره سیلیکون نداشت یا دست کم در موارد زیادی، با آن ها اختلاف داشت. اپل، پرچمدار کسب وکارهای فناوری محور آمریکایی، بارها با رییس جمهور ترامپ، درباره شیوه های کار به اختلاف خورد. از جمله این اختلاف ها این بود که ترامپ دوست داشت اپل، همه فرایند تولید را در آمریکا انجام دهد و از کارگران ارزان چینی دل بکند، اما روسای این شرکت می گفتند رییس جمهور درک نمی کند که این شیوه تازه کار در جهان است و هر قطعه را باید در جای دیگری تولید کرد.
 هم چنین، خروج ایالات متحده آمریکا از برجام با دستور ترامپ از معاهده پاریس، و بی توجهی به مسائل زیست محیطی برای این شرکت ها که مسئولیت اجتماعی شان را در کاهش میزان تولید کربن تعریف کرده بودند، مورد تردید بود.
سی ان بی سی در گزارشی، واکنش کارآفرینانی مثل بیل گیتس و جف بزوس به پیروزی بایدن در انتخابات و پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ را بررسی کرده است. مشاهیر فناوری، در صفحات خود در شبکه های اجتماعی به پیروزی بایدن و کامالا هریس معاون اول او واکنش نشان داده اند. جف بزوس، موسس آمازون نوشت «این پیروزی نشان داد دوره اتحاد، همدلی و شایستگی تمام نشده است». بزوس رابطه ای پرفرازونشیب با ترامپ داشت. ترامپ بارها به دلیل مالکیت واشنگتن پست و مسائل مالیاتی آمازون به بزوس حمله کرد.
بیل گیتس موسس مایکروسافت از منتقدان ترامپ در دوره همه گیری کرونا بود. او نوشت مشتاقانه منتظر است تا همکاری کنگره و دولت جدید، همه گیری کرونا را کنترل کند. هم چنین برد اسمیت، مدیر مایکروسافت در پستی در وبلاگش به کاملا هریس و بایدن تبریک گفت و نوشت «اگر می خواهیم به عنوان یک ملت پیشرفت کنیم، باید پل های تازه بسازیم و شکاف هایی که ما را از هم دور کرده، از بین ببریم».
در فیس بوک هم مدیران از جمله همسر زاکربرگ از پیروزی بایدن نوشتند و به کاملا هریس به عنوان نخستین زن سیاه با ریشه هندی که به معاونت ریاست جمهوری رسیده، تبریک گفتند و نوشتند «برای نخستین بار پس از ۲۳۱ سال، معاون نخست رییس جمهور ما یک زن سیاه با ریشه آسیایی و دختر یک مهاجر است. این زمانی است که حرکت رو به جلوی آمریکا را می بینیم، دولتی که انعکاسی از تنوع در کشور ماست».
واکنش مشاهیر فناوری در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد این گروه از خوشحال ترین اقشار آمریکایی در شکست ترامپ هستند. رییس جمهوری تا این لحظه، حرفی مبنی بر پذیرش شکست خود در انتخابات نزده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن