اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

خرید و فروش خودرو به صفر رسید

منبع: ایلنا

سعید موتمنی با بیان اینکه بازار خودرو در حال حاضر وضعیت بسیار آرامی را تجربه می‌کند، گفت: تعلل شرکت‌های خودروساز از ارائه قیمت‌ها موجب رکود در بازار خودرو و انتظار برای اعلام قیمت‌ها شده است. زیرا بنابر مصوبات اعلام شده قیمت خودرو در بازار باید ۱۰ درصد بیش از قیمت اعلام شده شرکت‌های خودروساز باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس درحال حاضر هیچگونه خریدوفروشی در بازار وجود ندارد، چرا که خریداران واهمه خرید بیش از قیمت اعلام شده و فروشندگان واهمه فروش کمتر از میزان مصوب را دارند. همین مسئله موجب انتظار مردم برای اعلام قیمت‌ها شده و خرید و فروش در بازار به صفر رسیده است.
موتمنی با بیان اینکه شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در اعلام قیمت‌ها تعلل می‌کنند، گفت: قرار بود که ۲۵ اردیبهشت قیمتها توسط این دو نهاد اعلام شود که متاسفانه به شنبه موکول شد و تا این زمان نیز قیمت‌ها اعلام نشده است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده قیمت‌ها را اعلام نکند مردم در سردرگمی به سر خواهند برد.
موتمنی افزود: بر همین اساس پراید ۶۵ میلیون تومان، پژو ۱۰۹ تا ۱۰۸ میلیون تومان ، سمند ۱۱۳ تا ۱۱۴ میلیون تومان،  پارس ۱۲۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ نیز ۱۱۴ میلون تومان در بازار اعلام شده است. توجه شود که این اعلام قیمت‌ها صرفا بر روی کاغذ است و در حال حاضر تقریبا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در پایان با بیان اینکه مدیران و مسئولین شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند گفت:‌ باید برای مردم و مشتریان مشخص و شفاف شود که مقدار خودروهای احتکاری کشف شده در کدام مناطق و متعلق به چه اشخاصی است. و بنا بر قوانین و مقررات با آنها برخورد شود زیرا این افراد با سوء استفاده از التهاب بازار موجب تشویش در اذهان عمومی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن