اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

جذب بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال ۲۰۲۱

استارتاپ های هندی در هشت ماه گذشته از سال ۲۰۲۱، ۲۰ میلیارد دلار سرمایه از سرمایه گذاران خارجی جذب کردند. مانی کنترل نوشت، ۲۰.۲ میلیارد دلار سرمایه در ۵۷۶ قرارداد در اکوسیستم استارتاپی هند جذب شده است. این درحالی است که در سال ۲۰۱۹، در ۸۷۸ قرارداد، ۱۳ میلیارد دلار سرمایه عاید استارتاپ های هندی شده بود. میانگین معاملات در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۵ میلیون دلار بوده است که نشان می دهد سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در کسب وکارهای نوپا بیش از گذشته تمایل نشان می دهند.
جذب سرمایه استارتاپ های هندی زمانی از مرز ۲۰ میلیارد دلار عبور کرد که استارتاپ زتوِرک،  موفق شد ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. هم چنین بزرگترین قراردادهای سال جاری در اکوسیستم استارتاپی هند، مربوط به شرکت بایجوس و ایرودیتوس در حوزه یادگیری آنلاین، زومات و سوئیگی در حوزه تحویل غذا و یک شرکت پرداخت است که در مجموع ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده اند.
شتاب توسعه اقتصاد دیجیتال، از دلایل عمده رونق سرمایه گذاری در استارتاپ های هندی است. هم چنین شرایط چین و محدودیت های اقتصادی داخلی و تنش های بین المللی مربوط به آن، توجه سرمایه گذاران جهانی را به هند جلب کرده است. توقف فعالیت برنامه های مختلف در چین به بهانه امنیت ملی فرصت های بسیاری را برای کارآفرینان هندی فراهم کرده است. 
براساس گزارش استارتاپ بلینک، اکوسیستم استارتاپی هندوستان در سال ۲۰۱۹، هفدهمین رتبه را کسب کرد. در سال ۲۰۲۰، با کاهش جذب سرمایه گذاری خارجی و به دلیل شوک ناشی از همه گیری کرونا، هند در رتبه ۲۳ جهان قرار گرفت اما در سال ۲۰۲۱، این کشور دوباره در بین ۲۰ کشور نخست جهان از نظر کمیت، کیفیت و فضای مناسب توسعه استارتاپ هاست. بنگلور، نخستین شهر هند و دهمین شهر جهان از نظر امکانات توسعه استارتاپی است. دهلی نو، بمبئی، پونا، حیدرآباد، چنای، احمد آباد و جیپور در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن