اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ثبت ۱۳۲ استارتاپ در صنعت املاک و مستغلات

راستا، رسانه تحلیلی استارتاپ های ایرانی نقشه استارتاپ های صنعت املاک و مستغلات را منتشر کرد. براساس این گزارش ۱۳۲ استارتاپ در ایران در صنعت املاک و مستغلات ثبت شده است که از این تعداد، ۳۳ استارتاپ به طور کامل یا موقت غیرفعال شده است. بخش زیادی از این استارتاپ ها در حوزه جست وجوی کوتاه مدت املاک و مستغلات فعالیت می کنند و بیشتر از یک پنجم از این دسته از استارتاپ ها در حوزه خدمات منزل فعالیت می کنند.
براساس این گزارش، ۲۷ استارتاپ در ایران در زمینه جست وجوی کوتاه مدت املاک و مستغلات به کاربران خدمات می دهند. اتاقک، میزبون، جاباما، بوکینگ ویلا، تریپ، شب، ویلاجار، رومیتا، پینورست، هومسا، اقامت ۲۴، ژیلارنت، گردش، از جمله استارتاپی های این حوزه است.
 ۲۱ استارتاپ در زمینه خدمات منزل فعالیت می کنند. اچاره، ساکن، هوم اتسایل، سنجاق، اثاث کشی، سلام ساختمان، هوم سرویز، استادکار، موری کار، فنتا، ساختمان یار، معماریال، چیدانه، آرشیگیت، کارا و آچار باز در این زمینه فعالیت می کنند.
 ۱۸ استارتاپ در زمینه جست وجوی بلند مدت کار می کنند. ملکیما، زومیلا، دیوار، اوتوپ، کلید، مالیما، آلفا ملک، اینپین، شابش، هومینگ، شیپور، مسکن فایل، کاشانو، متراژ، مسکن فایل و ملکانا از استارتاپ هایی است که در زمینه جست وجوی مسکن بلند مدت به کاربران خدمات می دهند.
 ۱۱ استارتاپ از ابزارهای کارگزاران املاک به شمار می روند و ۸ استارتاپ در زمینه بیمه منزل فعالیت می کنند. بیمیتو، بیمه دات کام، بیمه بازار، بیمه سی، بیمه ماهان به کاربران خدمات بیمه منزل عرضه می کنند.  هم چنین نبش، مپلاک، دلتا، املاک ام، کلید و الو ملک از استارتاپ های کارگزاران املاک است.
خانه هوشمند موضوع فعالیت ۷ استارتاپ و مدیریت املاک موضوع فعالیت ۵ استارتاپ است. استارتاپ هایی مثل شاؤز بوک و سبزپرداز در زمینه مدیریت ساختمان و انرژی فعالیت می کنند. موضوع فعالیت استارتاپ هایی مثل لینکاپ، زیپ، هانا، هوم، هیبرید، لوکسین تک و هوم خانه هوشمند است.
پلاتو تنها استارتاپی است که در زمینه جست وجوی تجاری املاک و مستغلات فعالیت می کند. رزرو آنلاین سالن همایش، گالری و استودیو، زمینه کاری پلاتوست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن