اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ثبت ۳۱ درصد رشد تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور

مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۰ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۳۵ تن بوده که در مقایسه با تخلیه ۱۵ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۷۵ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش میزان تخلیه گندم طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۴ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۶۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۶۰ درصدی داشته است همچنین میزان تخلیه جو تا پایان آذر ماه سال جاری معادل ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۲۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته، رشد ۱۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.
ثبت رشد ۴۶ درصدی تخلیه سویا در بنادر
میزان تخلیه ذرت طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۵۴ تن بود که با کاهش ۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده و میزان تخلیه سویا معادل ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۷۹۳ تن بود که نسبت به سال ۹۹، رشدی معادل ۴۶ درصد را تجربه کرده است.
رشد ۹۷ درصدی تخلیه روغن در بنادر
طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۷ هزار و ۱۱۲ تن برنج تخلیه شده است که تا پایان اذر ماه نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهشی پنج درصدی را شاهد بوده است و میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۹۱۴ هزار و ۸۰۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۸۱ تن بود که میزان تخلیه این کالای اساسی در مدت مشابه نسبت به سال گذشته، رشد ۹۷ درصدی داشته است.
 
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن