اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ثبت بیشترین تعداد استارتاپ ها در حوزه داده و نرم افزار

براساس اطلاعات سایت استارتاپ بلینک از نمای استارتاپ ها در  ۱۰۰۰ شهر از ۱۰۰ کشور جهان، بیش از ۶ هزار و ۶۸۱ استارتاپ در حوزه تجارت الکترونیک و خرده فروشی فعالیت می کنند. تعداد استارتاپ های آموزشی در جهان در سال ۲۰۲۱،  به ۲ هزار و ۵۶۴ استارتاپ رسیده است و در حوزه انرژی و محیط زیست یک هزار و ۴۱۳ استارتاپ در جهان فعالیت می کنند.
داده ها نشان می دهد تعداد استارتاپ های فین تک در جهان ۷هزار و ۸۲۴ مورد است. هم چنین در زمینه فناوری غذا یک هزار و ۹۰۷ استارتاپ فعالیت می کنند. تعداد استارتاپ های  مربوط به فناوری و آی او تی در جهان به ۳ هزار و ۷۸۶ مورد می رسد، و در حوزه سلامت ۶ هزار و ۲۱۵ استارتاپ ثبت شده است. تعداد استارتاپ های حوزه دیجیتال مارکتینگ و فروش ۴ هزار و ۶۰ مورد است و در زمینه شبکه های اجتماعی و اوقات فراغت ۸ هزار و ۱۱۳ استارتاپ کار می کنند.
بالاترین تعداد استارتاپ ها در این فهرست،  در حوزه نرم افزار و داده ثبت شده است. در ۱۰۰۰ شهر در ۱۰۰ کشور جهان با اکوسیستم های استارتاپی پیشرو، ۲۳ هزار و ۷۸۲ استارتاپ در زمینه نرم افزار و داده کار می کنند و در زمینه حمل ونقل، تعداد استارتاپ ها  به یک هزار و ۹۹۱ مورد رسیده است.
استارتاپ بلینک در مجموع اعلام کرده ۶۸ هزار و ۴۶۴ استارتاپ در اکوسیستم های استارتاپی برتر جهان فعال است. سانفرانسیسکو و نیویورک هم چنان در رتبه نخست و دوم در راه اندازی و توسعه استارتاپ ها قرار دارند و پکن در جایگاه سوم است. از بین دیگر شهرهای جهان در فهرست ۱۰ شهربرتر در توسعه استارتاپ ها می توان به لندن، لس آنجلس، بوستون، شانگهای، مسکو و بنگلور در هندوستان اشاره کرد. در رده بندی بهترین کشورها برای استارتاپ ها، ایالات متحده آمریکا در رتبه نخست است و پس از آن انگلستان، کانادا، آلمان، سوئد و چین، استرالیا و سوئیس و سنگاپور قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن