اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تولید پراید از سر گرفته می‌شود؟

منبع: تجارت نیوز

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تولید دوباره پراید وجود دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: امکان تولید پراید مجدد وجود دارد. این خودرو به دلیل قدیمی بودنش قرار بود از چرخه تولید خارج شود. اگر قرار باشد این خودرو در ماه‌های آتی مجددا تولید شود، مشکلی در حوزه تامین قطعات آن وجود ندارد. به هر حال شاید در شرایط خاصی بتوان توقف تولید پراید را به تعویق انداخت.
 
محمدرضا نجفی‌منش به قیمت پراید در بازه زمانی مختلف اشاره و اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت پراید در بازار به دلیل قیمت ارز است. قیمت خودرو رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد. قیمت پراید زمانی‌که قیمت دلار هزار تومان بود، حدود شش میلیون تومان تمام می‌شد. زمانی‌که قیمت دلار به سه هزار و ۳۰۰ تومان رسید قیمت پراید هم به ۲۰ میلیون تومان رسید. در حال حاضر قیمت دلار در بازار حدود ۱۶ هزار تومان است یعنی قیمت دلار پنج برابر سال‌های گذشته شده است.
او افزود: در حال حاضر تولید پراید برای کارخانه زیان بار شده است. همچنین خودروسازان پول قطعه‌ساز را به موقع نمی‌دهند. چنانچه دولت از دخالت و قیمت‌گذاری دست بردارد، قیمت پراید به طور چشم‌گیری ارزان خواهد شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن