اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تنوع بخشی به روش های پرداختِ بدون تماس

ایندیا اکسیس، یک بانک هندی از یک ابزار پوشیدنی برای انجام بدون تماس تراکنش های پرداخت استفاده می کند. برنامه Wear ‘N’ Pay به مشتریان این امکان را می دهد تا کیف پول هایشان را در خانه ها بگذارند و از یک دستبند برای پرداخت استفاده کنند.
با همه گیری کرونا تلاش برای توسعه پرداخت های بدون تماس، بانک ها را به این فکر انداخته تا خدمات تازه ای به مشتریان خود عرضه کنند. البته بانک ها در این زمینه تنها نیستند. استارت آپ های حوزه فین تک به اندازه ای از همه گیری کرونا سود برده اند که نام آن ها در فهرست استارت اپ های با آینده روشن در سال های آینده قرار گرفته است. اقتصادهای بزرگ دنیا از جمله چین در تلاشند تا استفاده از پول نقدرا به کمترین سطح برسانند.
از هر پنج پرداخت، چهار پرداخت با موبایل در چین انجام می‌شود. پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد ۸۷ درصد از مشتریان در بازار داخلی چین از خدمات فین تک‌ها برای پرداخت‌ استفاده می‌کنند.
هم چنین لیدیا، اپلیکیشن پرداخت P2P در فرانسه است. این استارت آپ بیش از چهارمیلیون کاربر در اروپا دارد که بیشتر آن ها در فرانسه اند. در سال های اخیر، لیدیا به طور مداوم رشد کرده است و تعداد کاربران آن افزایش یافته است.
همه‌گیری کرونا هم، با تغییر سبک زندگی مردم، اشتیاق مشتریان و سرمایه‌گذاران را به خدمات آنلاین مالی افزایش داده است و این فرصتی برای کسب وکارها، بانک ها و ارائه دهندگان فناوری و خدمات مالی است تا از بازار پیش رو به نفع خود استفاده کنند. با این حال، به دلیل گرم شدن تنور رقابت، مسیر برای فین تک ها و بانک ها هموار نیست و این کسب وکارها باید، برای رسیدن به رضایت مشتری  تغییراتی بزرگی در مسیر خدمات رسانی خود ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن