اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تلاش برای قانع کردن کشاورزان و رشد درآمد آنان

هند از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است. کشاورزی بزرگترین بخش اقتصاد هند است با این حال ساختار سنتی و فاصله از فناوری باعث شده این بخش انتظارات هندی ها را برآورده نکند. آن ها برای استفاده حداکثری از بخش کشاورزی به تقویت استارت آپ ها روی آورده اند. مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی برنامه های دولت هند در این زمینه را بررسی کرده است.
از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، بیش از ۳۵۰ استارت آپ فناوری محور در بخش کشاورزی هند کار خود را آغاز کرده است. در رتبه بندی های جهانی، هند رتبه ششم را در ایجاد استارت آپ های فناوری محور دارد.مدل ارتباط با بازار، کشاورزی به عنوان خدمت و فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیا از جمله محورهای کلی استارت آپ هایی است که در بخش کشاورزی هند کار می کنند. براساس آمار سال ۲۰۱۶، میزان تامین مالی استارت آپ های فناوری محور کشاورزی در این بخش، ۳۱۳ میلیون دلار بوده که بیش از ۹۰ درصد تامین مالی ها بر روی استارت آپ های مرحله بذری و مرحله اولیه متمرکز شده است. هند بیشتر بر افزایش تعداد استارت آپ ها و مقیاس پذیری آن ها سرمایه گذاری  کرده است.
هندی ها برای جذب استعدادهای  جوان و ترغیب آن ها به ایجاد استارت آپ در حوزه کشاورزی در دانشگاه ها کارگاه های انگیزشی برگزار می کنند. این رویدادها با سخنرانی های انگیزشی همراه است تا جوانان را به کارآفرینی ترغیب کند. هم چنین کارآفرینان موفق بخش کشاورزی در این رویدادها به دانشجویان معرفی می شوند و تجربیات خود را در اختیار آن ها قرار می دهند.
رویداد ایده، یک برنامه ساختارمندتر برای تشخیص ایده های نوآورانه دانشجویان در بخش کشاورزی است. این رویداد در سطح ملی و یکبار در سال برگزار می شود.
برنامه رشد، برنامه ای در حمایت از استارت آپ های کشاورزی است که گام های اول را طی می کنند. استارت آپ هایی که علاقمند به دریافت حمایت های انجمن توسعه و کارآفرینی کشاورزی هستند، در این برنامه ارزیابی می شوند و حمایت های لازم از آن ها انجام می شود.
آکادمی ملی مدیریت تحقیقات کشاورزی در هند وابسته به شورای تحقیقات کشاورزی این کشور هم در همکاری با چند نهاد فناورانه دیگر، یک گروه مشاوره سرمایه گذاری خصوصی را راه اندازی کرده اند. این گروه برای تسریع مقیاس پذیری استارت آپ های کشاورزی و غذا از طریق مربیگری دقیق، شبکه سازی صنعت و ارائه به سرمایه گذار فعالیت می کند. خدمات ثبت شرکت و ملاحظات زیست محیطی از دیگر اهداف این برنامه هاست.
در برنامه چالش بزرگ کشاورزی، استارت آپ های کشاورزی با هدف دو برابر کردن درآمد کشاورزان تا سال ۲۰۲۲، وارد چالش هایی مثل توسعه روش های سریع و ساده آزمایش مواد مغذی، ارزیابی واقعی محصولات کشاورزی و توسعه بازار الکترونیکی می شوند.
در برنامه پذیرش روستا هم تلفیق بخش های محروم از جمعیت در جریان اصلی اقتصاد مورد نظر است. در این برنامه پذیرش فناوری های کشاورزی در میان کشاورزان دنبال می شود. نزدیک به پنج شتاب دهنده تخصصی در هند صرف در زمینه تقویت استارت آپ ها در زمینه کشاورزی  فعالیت می کنند. این اقدامات با همکاری دولت هند و دانشگاه های این کشور دنبال می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن