اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تقویت خرید آنی برای درآمد بیشتر

خرید آنی از جنبه های مهم زندگی در عصر حاضر است. درک و آگاهی مطلوب از شرایط موضوع بر بهبود تمایل به خرید مشتری به ویژه در بازار رقابتی و پیچیده امروزی به بهبود وضعیت کسب وکارها کمک می کند.
خرید آنی چیست؟
خرید آنی یک رفتار از سوی مصرف کننده است. این نوع خرید معمولا با عکس العمل سریع همراه است و احساسات در آن دخالت دارد. خرید آنی به طور معمول زمانی رخ می دهد که به مصرف کننده یک علامت قوی و مثبت از یک محصول نشان داده شود. اغلب خریداران بدون انگیزه نمی توانند از این جذابیت ها دوری کنند. این جاذبه ها به وسیله حواس انسانی مثل علامت ها، صداها، بوها شناسایی می شوند و این نشانه های حسی به طور زیادی بر روی اولویت های فردی اثر می گذارند. نشانه های حسی، حواس انسانی استفاده شده برای درک احساس، درک و نگرش، حافظه و یادگیری و رفتار مصرف کنندگان است.
یک نمونه مشخص از خرید آنی، خرید غذاهای خیابانی و خوراکی های آماده است. براساس گزارش فائو در سال ۲۰۰۷، به طور تقریبی ۲.۵ بلیون نفر در سراسر جهان هر روز از خوراکی های آماده در خیابان ها تغذیه می کنند. مشتریان این غذاخوری ها به طور مشخص برنامه ای از پیش تعیین شده برای خرید ندارند. بنابراین مراکز فروش غذاهای خیابانی می توانند با تحریک احساسات مشتریان از طریق انتشار بوی مطبوع غذا، ظاهرسازی دکه های فروش و غذا میزان فروش خود را افزایش دهند.
خرید آنی اغلب خوشایند و هیجان انگیزند اما لزوما به معنای علاقه مصرف کننده به آنچه خریده است، نیست. پدیده خرید آنی در پژوهش ها در سال ۱۹۵۰ مورد مطالعه قرار گرفته است. این یافته ها نشان داده خرید ناگهانی منبعی مهم برای درآمد خرده فروشان بوده است و ۳۰ تا ۴۰ درصد از خریدها در خرده فروشی ها به عنوان خرید آنی طبقه بندی شده است.
پژوهشگران به فروشندگان پیش بینی کرده اند استراتژی هایی که می تواند بر خرید آنی اثر بگذارد را تقویت کنند و البته برای رضایت هرچه بیشتر مصرف کننده از خرید آنی تلاش کنند. تضمین خرید فوری، یکی از راه های رسیدن به درآمد مستمر برای خرده فروش ها از مسیر استراتژی های تقویت خرید آنی است.
 برای مطالعه بیشتر مقاله «بررسی تاثیر نوهراسی غذایی و ازدحام جمعیت بر رفتار خرید آنی خوراکی های خیابانی» را بخوانید. این مقاله در نشریه رهیافتی در مدیریت بازرگانی در بهار ۱۴۰۰ منتشر شده است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن