اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تقویت تردیدها به بیت کوین

 آمار معاملات در صرافی های بزرگ مثل کوین بیس، کراکن، بایننس، در ماه ژوئن بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. درماه ژوئن، قیمت بیت کوین به ۲۸ هزار و ۹۰۸ دلار هم رسید. تعداد معاملات روزانه در بیشترین میزان ۱۳۸.۲ میلیارد دلار بود که افت ۴۲.۳ درصدی را نسبت ماه می نشان می داد.
مهم ترین عامل کاهش معاملات ارزهای مجازی از جمله بیت کوین، سرکوب ماینرها و مقررات گذاری تازه در چین است. رویترز  نوشت چین اخیرا تلاش کرده صنعت استخراج رمزارز را تحت فشار بگذارد. سرمایه گذاران و کارشناسان اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده با این حال، هم چنان روند مثبتی را برای بیت کوین در طولانی مدت پیش بینی می کنند.
هم چنین براساس گزارش گروه جی پی مورگان، بخش عمده ای از بیت کوین ها در جهان حبس شده است و بیش از ۹۰ درصد از بیت کوین ها بیش از یک سال است که نقد نشده است. پرداخت های روزانه در السالوادور، جایی که ارزهای مجازی را به رسمیت می شناسند، تنها ۴ درصد از کل تراکنش ها را تشکیل می دهد و بیش از ۱ درصد از همه ارزش توکن هایی است که بین کیف پول ها در یک سال اخیر جابه جا شده است.
به گزارش بلومبرگ، تحلیل گران در جی پی مورگان می گویند این میزان از عدم نقدینگی باعث می شود به زودی محدودیت های قابل توجهی در ظرفیت ارزهای مجازی به عنوان ابزار مبادله ایجاد شود.
رییس جمهور السالوادور، ناییب بوکله، در جریان رسمی اعلام کردن مبادلات بیت کوین به منافع رمزارزها  اشاره کرده است. از جمله اینکه با بیت کوین هزینه های مبادلات به شدت کاهش پیدا می کند اما صندوق بین المللی پول، که مشغول مذاکره با السالوادور درباره برنامه اعتباری آن است،  این ادعاها درباره منافع بیت کوین را زیر سوال برده است.
در گزارش جی پی مورگان به چند نکته چالش برانگیز دیگر درباره بیت کوین و رسمیت مبادلات آن در السالوادور اشاره شده است. از جمله اینکه بررسی های تازه امکان استفاده از بیت کوین به عنوان وسیله مبادله را زیر سوال برده است. نوسان های اخیر در بازار بیت کوین هم از جمله دلایل نگاه تردیدآمیز تحلیل گران به ارزهای مجازی است. جی پی مورگان در نهایت به السالوادور درباره قانونی کردن استفاده از بیت کوین هشدار داده است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن