اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تقاضای داخلی برای رزرو هتل در چین در حال ترمیم است

همه گیری ویروس کرونا همه سفرهای بین المللی را تعطیل کرده و صنعت گردشگری جهان را به خاک سیاه نشانده است. با این حال داده های شرکت Airbnb از میزان رزروها در نیمه اول ماه آوریل سال ۲۰۲۰ در چین از افزایش۲۰۰ درصدی تقاضای داخلی نسبت به مدت مشابه در ماه مارس خبر می دهد. این داده ها نشان می دهد تعداد رزروها از ۱۳ آوریل به بعد، در ۱۰ شهر بزرگ چین از جمله شانگهای و گوانژو از هفته آغاز شده از ۱۶ مارس به بعد، ۸۰ درصد بیشتر شده است. این درحالی است که شرکت  Airbnb می گوید هیچ تخفیف قابل توجهی را برای تشویق مسافران و کشاندن آن به هتل ها عرضه نکرده است.
چین یکی از مهم ترین بازارها برای شرکت Airbnb است و فروکش کردن همه گیری کرونا در چین یک علامت مثبت برای این شرکت است چراکه می تواند به تشخیص مسیر بهبودی دیگر کشورها هم کمک کند.
سازمان جهانی گردشگری در آغاز آوریل اعلام کرد همه گیری کرونا، صنعت گردشگری جهان را هفت سال عقب کشیده است. همه گیری کرونا میزان سفرها را ۲۰ تا ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش داده است. بر اساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل،  پنج تا هفت سال رشد صنعت گردشگری بر اثر بحران کرونا از دست خواهد رفت و دوباره به آمارهای بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بازخواهیم گشت.
چین براساس آمارهای جهانی سهم ۴ درصدی از ورود گردشگران بین المللی داشته و البته باتوجه به سهم بالا در میزان ابتلا به کرونا و آغاز همه گیری بیماری از این کشور، به زمان بیشتری برای ترمیم صنعت گردشگری خود و فعالیت شرکت های بین المللی در آن نیاز دارد. هم چنین سهم چین از میزان درآمدهای جهانی گردشگری ۳ درصد است.
بیش از۸۰ درصد از کسب وکارهای مرتبط با گردشگری در کشورهای مختلف از نوع کسب وکارهای کوچک و متوسط است و سهم زنان، جوانان و جمعیت روستایی هم در این بخش قابل توجه است.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن