اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تغییر پیش بینی ها درباره بیت کوین

قیمت بیت کوین در یک سال گذشته از ۱۵ هزار دلار به ۶۰ هزار دلار رسیده است. بسیاری از ناظران بازار ارزهای دیجیتال پیش بینی کرده بودند قیمت بیت کوین تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱، به ۱۰۰ هزار دلار می رسد. بیت کوین به دلیل نگرانی سرمایه گذاران درباره تورم، به عنوان محافظی برای حفظ ارزش دارایی در جهان موردتوجه قرار گرفته است. نگرانی درباره تورم در ۱۳ سال گذشته در ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است.
قیمت بیت کوین در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته و ۲ تریلیون دلار به ارزش بازار ارزهای دیجیتال افزوده است. براساس پیش بینی استراتژیست های جی پی مورگان، تشدید نگرانی های تورمی از سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۲۱ به افزایش سرمایه گذاری ها در بیت کوین افزوده است. آن ها فکر می کنند قیمت ۷۳ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ برای بیت کوین قابل قبول است.
هم چنین اعلام شده  بیت کوین نوسان های شدیدی در راه دارد که قیمت را حتی به کمتر از ۳۰ هزار دلار می رساند.
 با این وجود، علاقه به بیت کوین به عنوان محافظی برابر تورم و جایگزین طلا، حتی با اثربخشی کم در بازار، یک پیشرفت بزرگ برای این دارایی دیجیتال به شمار می رود.
جی پی مورگان غول بانکی جهان پیشتر اعلام کرده بود قیمت بیت کوین ممکن است به ۱۴۶ هزار دلار برسد.
با وجود افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، همچنان بسیاری از تحلیل گران نسبت به پیامدهای مالی ذخیره ارزش سرمایه در این بازار تردید دارند. با وجود رشد ۳۰۰ درصدی قیمت بیت کوین، مشاوران مالی از سرمایه گذاران خرد می خواهند با سرمایه ضروری زندگی در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن