اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تجربه خوب کافه سرمایه با حمایت اتاق تهران

 کافه سرمایه با چه هدفی برگزار می شود؟
جذب سرمایه یک مسئله مهم برای کسب و کارهای نوپا در مراحل مختلف توسعه کار است. استارت آپ ها از چند روش برای جذب سرمایه استفاده می کنند. استارت آپ های جوان به طور معمول سراغ خانواده و دوستان می روند و گروه های دیگر با سرمایه گذاران نسبتا شناخته شده و مخاطره پذیر در بازار مذاکره می کنند. یک روش دیگر در جذب سرمایه ایجاد پیوند بین سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی متمایل به سرمایه گذاری در کسب وکارهای نوپا با استارت آپ هاست و رویدادی که با عنوان کافه سرمایه برگزار می شود، همین رویه را دنبال می کند.
یکی از کارگزاری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این رویداد را برگزار می کند و اتاق بازرگانی تهران هم به جمع حامیان رویداد پیوسته است. در این رویداد بر مبنای داده های موجود از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، ارتباط بین استارت آپ های جویای سرمایه با صاحبان سرمایه برقرار می شود. پیش از برگزاری رویداد از  استارت آپ های با کیفیت  براساس معیارهای مورد نظر رزومه ای تهیه شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد تا آن ها براساس علاقه مندی های خود در این همایش چند روزه شرکت کنند.
اتاق تهران چطور به جمع حامیان این رویداد پیوست؟
یکی از کارگزاری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  به سراغ اتاق بازرگانی و کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال آمد و از تجربه برگزاری چنین رویدادهایی گفت. یکی از این رویدادها اینوتکس بود که هم من و هم دیگر اعضای کمیسیون از آن بازدید کرده و کیفیت کار را دیده بودیم. باتوجه به این شناخت اتاق بازرگانی از شکل گیری فضای مذاکره برای کمک کند. اطلاع رسانی از طریق همکاری معاونت کسب وکار اتاق تهران برگزار شد و چیزی که در روز بازدید از کافه سرمایه دیدیم، استقبال خوب اعضای اتاق بود. هم چنین خانم فریال مستوفی رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران هم از این رویداد بازدید کرده و با اطلاع از جزییات کار قرار شد در آینده نزدیک برای برگزاری یک رویداد مختص به اعضای اتاق با همکاری کمیسیون ما و مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران برنامه ریزی کنیم. در مراسم اختتامیه این رویداد هم افشین کلاهی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تهران برنامه های اتاق را به نمایندگی از کمیسیون تشریح کرد.
فکر می کنید این رویداد تا چه اندازه به اهداف از پیش تعیین شده خود رسید؟
نکته بسیار جالب در این رویداد این بود که پیش از برگزاری درباره استارت آپ ها اطلاع رسانی شده بود و سرمایه گذارانی که به دنبال ارتباط بودند با فکر به سراغ استارت آپ ها می رفتند. به همین دلیل به نسبت آمار قابل قبولی از جذب سرمایه در چنین رویدادی ثبت شده است. بیش از ۷۰ درصد از مذاکراتی که بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران برگزار شده به دور بعدی کشیده شده تا به جزییات بیشتر بپردازند. مشابه این رویداد در سال گذشته هم برگزار شده و ۵۶ مورد موفق سرمایه گذاری و جذب سرمایه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در آن رویداد انجام شده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن