اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای تهران برای سال ۹۹ محقق شد

ایرنا

تهران- ایرنا- معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: برای نخستین بار طی ۹ سال گذشته، بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای مصوب تعیین شده برای سال ۱۳۹۹ در این استان محقق شد.

امیر عباس رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد مصوب برای این استان بود که میزان درآمد دریافتی آن به ۹۵ هزار میلیارد تومان رسید.
وی یادآورشد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون تهران موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد مصوب مجلس در قانون بودجه سالانه نمی شد.
رضازاده اظهارداشت: به طور معمول بیش از ۵۰ درصد درآمدهای استانی پیش بینی شده برای کل کشور، تکلیف استان تهران بود و این رقم سالانه افزایش می یافت.
معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: در زمان تدوین بودجه سالانه به طور معمول هر استان رقمی را به عنوان درآمد پیشنهادی خود مطرح می کند که این رقم در بررسی دولت متناسب با توان مالی آن منطقه تایید یا افزایش می یابد اما این روند در مورد تهران به طور معمول افزایش بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش میزان درآمد پیشنهادی در دولت و سپس در مجلس و ابلاغ رقم نهایی اضافه شده به استان، ۲ آیتم برای تحقق آن باید تغییر کند.
رضازاده تاکید کرد: برای تحقق درآمدها باید تعداد مجوزها و فعالیت های انجام و صادر شده رشد داشته باشد یا مبلغ صدور مجوز یا ارایه خدمات اضافه شود.
وی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته با فعالیت امور مالیاتی و تمرکز بر روی کشف فرارهای مالیاتی، بیشترین تاثیر را در کسب و تحقق درآمدهای استان عهده دار بوده اند.
معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: این امر منجر به افزایش ۱۰ درصدی وصولی درآمد علاوه بر تحقق مصوب شده است و تحقق درآمدهای مازاد بر ارقام مصوب را برای استان تهران رقم زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن