اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بورس قرمز شد

از آخرین روز معاملات در مردادماه تا ۱۱ شهریورماه، روند شاخص کل بازار سرمایه دره ای عمیق را ایجاد کرده که تحلیل گران آن را اصلاح بازار می دانند. رفتار هیجان زده حقیقی ها و کنش های ناگهانی حقوقی ها در این دو هفته باعث شده بورس نوسان هایی را در بازه کانال های یک میلیون و ۷۰۰ هزار و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تجربه کند. کمترین کانالی که شاخص کل در این دو هفته در آن جای گرفته کانال یک میلیون و ۶۰۸ هزار واحد بوده است. امروز بازار سهام که سبزپوشی آن در روز دوشنبه علامتی برای صعود در هفته جاری تعبیر شده بود، با بیش از ۴۰ هزار واحد ریزش که بیشتر از ناشی از فشار عرضه از سوی حقوقی ها بود، به افت شاخص کل دامن زد.
بازار سهام امروز با بازدهی ۲.۵۱- درصدی به کار خود پایان داد. شاخص کل با بیش از ۴۳ هزار و ۲۹۰ واحد ریزش، به کانال یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحد سقوط کرد. بالاترین کانالی که شاخص کل امروز آن را لمس کرده است، کانال یک میلیون  و ۷۱۴ هزار واحد بود. امروز هم چنین شاخص کل هم وزن هم با افت ۶ هزار و ۵۱۵ واحدی به کانال ۴۵۵ هزار واحد رسید و شاخص قیمت با ۱۱ هزار و ۳۵۷ واحد ریزش، در کانال ۴۴۱ هزار واحد آرام گرفت. امروز شاخص صنعت هم بازدهی ۲.۶۰- درصدی را ثبت کرد.
افت امروز شاخص کل بازار سرمایه پس از معامله ۵.۶۲۶ میلیون سهم در یک میلیون دادوستد رقم خورد. معامله سهام شرکت های صنایع پتروشیمی فارس، شستا، پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران، پالایش نفت تهران، معدنی و صنعتی گل گهر، ایران خودرو و سرمایه گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه مپنا به ریزش شاخص کل دامن زد و در مقابل افزایش تقاضا برای سهام شرکت های ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب کیش و پتروشیمی پردیس مانع افت بیشتر شاخص کل بازار سهام شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن