اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بورس قرمز شد

در نخستین روز شهریورماه سال جاری، شاخص کل بازار سرمایه پس از یک صعود ۲۰ هزار واحدی، در کانال یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد آرام گرفت. شاخص کل بازار سرمایه امروز با ثبت بازدهی ۱.۷۱- درصد، ۳۰ هزار واحد ریزش را ثبت کرد و رقم شاخص به یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، امروز با ثبت بازدهی ۱.۵۳- درصدی به کانال ۴۷۴ هزار واحد رسید و شاخص قیمت هم با افت ۷ زهار و ۸۷۶ واحدی، در کانال ۴۵۳ هزار واحد ایستاد درحالیکه پیش از ساعت ۱۰ امروز به کانال ۴۶۷ هزار واحد رسیده بود. امروز ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار سهم به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان معامله شد. معامله سهام شرکت های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی گل گهر، بانک پارسیان، فولاد خوزستان، گروه بهمن، س. صنایع شیمیایی ایران و سرمایه گذاری ملی ایران مانع ریزش بیشتر شاخص کل شد و در مقابل معامله سهام صنایع پتروشیمی فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، مخابرات ایران، پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری غدیر، زمینه افت شاخص را فراهم کرد.
امروز هم چنین تا پیش از ساعت ۱۴، قیمت هر اسکناس دلار در بازار آزاد تهران به ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان رسید که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۱.۲۷ درصد کاهش قیمت را نشان می دهد. در هفته گذشته دلار در کانال ۲۳ هزار تومان به کار خود پایان داد و قیمت هر اسکناس دلار در بازار آزاد تهران، ۲۳ هزار و ۱۴۰ تومان بود اما امروز قیمت با تغییر کانال به کمتر از ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
امروز هم چنین صرافی ملی نرخ خرید  ارز را ۲۲ هزار و ۴۰۰ و نرخ فروش را ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و به این ترتیب، فاصله قیمت دلار در بازار آزاد تهران با دلار صرافی ها به ۳۵۰ تومان رسید.
هم چنین صرافی ملی قیمت خرید هر یورو از مردم را ۲۶ هزار و ۶۰۰ و قیمت فروش را ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.قیمت حواله درهم هم در صرافی ملی برای خرید ۵ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.  
امروز با وجود افزایش قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی، بازار سکه شاهد افت ارزش سکه بود. سکه امروز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن