کمپین نفس

بهبودی نسبی و کامل برخی از بیماران مبتلا به کرونا با فرآیند پلاسمادرمانی

دکتر حسن ابوالقاسمی، رییس انجمن خون و سرطان کودکان ایران و سرپرست پروژه تحقیقاتی پلاسمادرمانی بیماران کرونا (که با حمایت اتاق تهران و پشتیبانی بخش خصوصی درحال انجام است)

با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوبی که در حوزه پلاسما داریم و پیشرفت‌های صنعت پلاسمای کشور در بیش از یک دهه اخیر، پروژه تحقیقاتی پلاسمادرمانی بیماران کرونا را آغاز کردیم.

این طرح در وزارت بهداشت تصویب و کد اخلاقی را دریافت کرد. سپس این پروژه در سازمان انتقال خون و همچنین دانشگاه بقیه الله نیز مطرح و تصویب شد و اجرای این پروژه از روزهای آخر اسفند ماه با حمایت مالی و معنوی بخش خصوصی آغاز شد.

تاکنون حدود ۲۴ واحد پلاسما از ۲۰ نفر از بیماران ترخیص شده از بیمارستان بقیه‌الله و تعداد دیگری از بیماران ترخیص شده از بیمارستان فیروزگر گرفتیم.

از ۱۲ نفری که پلاسما به آنها تزریق شده، در تعدادی بهبود نسبی و در تعدادی بهبودی کامل مشاهده شده، به طوری که برخی از آنها حتی ترخیص هم شده‌اند.

روش پلاسمادرمانی یک روش ایمن است که البته سابقه قبلی هم دارد و عوارض خاصی ندارد.

اگر در ۲۰ مورد تزریق به پدیده‌ای برخورد کردیم که ادامه پروژه ممکن نبود، پروژه را متوقف می‌کنیم و اگر نتایج خوب باشد تا ۲۰۰ مورد ادامه خواهیم داد و در صورت موفق بودن نتایج ۲۰۰ مورد، بعد از آن نیازمند یک حمایت بزرگ از سوی وزارت بهداشت هستیم.

http://tccim.ir/News/FullStory.aspx?nid=62958

#کمپین_نفس
#بخش_خصوصی_همیاری_عمومی

@nafas_campaign
@tehranchamber

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن