اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بزرگترین کارخانه خودروسازی اروپا کار خود را از سر می گیرد

فولکس واگن بزرگترین کارخانه خودروسازی اروپا و بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش،  روز دوشنبه اعلام کرد  فعالیت خود را که به دلیل همه گیری کرونا متوقف شده بود، در بزرگترین واحد تولید در ولفسبورگ آلمان، از سر می گیرد. هدف فولکس واگن از بازگشایی یکی از واحدهای تولیدی هماهنگی کارکنان با پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در محیط کار است.
به گزارش رویترز،باتوجه به کاهش نرخ ابتلا به ویروس کرونا، آلمان قوانین توقف فعالیت های اقتصادی را سهل گیرانه تر دنبال می کند تا بزرگترین اقتصاد اروپا دوباره به کار بازگردد.
در ولفسبورگ، نزدیک به هشت هزار کارگر در بخش تولید فولکس واگن کار خود را آغاز کردند. در این هفته یک هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو ساخته می شود و در دو هفته میزان تولید به شش هزار دستگاه خودرو می رسد.  
ظرفیت امروز واحد تولید فولکس واگن در ولفسبورگ، ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت این کارخانه پیش از بحران است که در هفته آینده به ۴۰ درصد می رسد. مدیران فولکس واگن می گویند شروع دوباره کار فولکس واگن با توجه به همه گیری کرونا، یک سمبل مهم برای کارگران، تامین کنندگان، طرف های قرارداد، اقتصاد آلمان و اروپاست.
فولکس واگن هم چنین برای حفاظت از نیروی انسانی، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت از کارگران خواسته تب خود را اندازه بگیرند و در خانه لباس هایشان را عوض کنند تا اتاق های تعویض لباس کارخانه شلوغ نشود. کارگران در فاصله های بییش از ۱.۵ متر با هم کار می کنند و وقت لازم برای ضدعفونی کردن سطوح کار و ابزارهای خود را دارند.
۷۰ درصد از نمایندگی های فولکس واگن در آلمان هم بازگشایی شده است. این گروه صنعتی کار خود را در هفته جاری در پرتغال، آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی، اسپانیا و روسیه و از سوم ماه می به بعد در آمریکا کار خود را آغاز می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن