اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بایدن در کاخ سفید و فرصت سازی برای استارت آپ ها

بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، حضور در کاخ سفید را انتظار می کشد. گمانه زنی ها درباره تغییر جهان پس از آغاز ریاست جمهوری او در این روزها شدت گرفته است. یکی از حوزه های امیدوار به حضور بایدن، اکوسیستم استارت آپی است. براساس آنچه گروه بایدن به عنوان اولویت های کار در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری اعلام کرده، استارت آپ ها می توانند در آینده نزدیک حرکت هایی را مرتبط با توسعه زیرساخته های کسب وکار خود ببینند.
زیرساخت ها یکی از اولویت های دولت بایدن است. او در مبارزات انتخاباتی هم وعده «دوباره بهتر ساختن» را داده بود و حالا وقت عمل فرارسیده است.
زیرساخت ها در آمریکا برای دهه ها بدون سرمایه گذاری دولت فدرال رها شده است اما در دولت بایدن قرار است با جایگزینی فناوری های برتر این زیرساخت ها توسعه پیدا کند. این یعنی شرکت های فناوری محور بر توسعه نسل آینده ارتباطات دور تمرکز می کنند و برای ایجاد زیرساخت های لازم مثل حمل و نقل، مسکن و ساخت و ساز، فناوری های بهینه سازی مصرف انرژی، سرمایه های بیشتری به کار گرفته می شود.
توسعه زیرساخت های بهینه سازی انرژی تنها شامل پروژه های بزرگ تولید انرژی خورشیدی نیست. دان گولدمن، از فعالان تولید انرژی پاک می گوید«این فرصت بی نظیری برای ایجاد فرصت های شغلی بسیار است. می توانیم مشاغل با کیفیت بسیاری بسازیم».
کاهش تولید کربن از دیگر رویکردهایی است که دولت بایدن آن را دنبال می کند، و می تواند به توسعه کسب وکارها در اکوسیستم استارت آپی این کشور کمک کند. درآینده نزدیک این اکوسیستم فرصت لازم برای ارائه ابتکارهایی در زمینه چگونگی استفاده بهینه از انرژی های نو و باتری های برقی را دارد. 
پیش از این، در دولت ترامپ مسئله تولید کربن کمتر، مورد توجه نبود. از جمله مصادیق بی توجهی ترامپ به معضل کربن و آلاینده ها خروج دولت او از معاهده پاریس بود. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن