اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بالاترین فیش حقوقی امسال؛ ۲۸۴ میلیون تومان

منبع: ایسنا

با توجه به الزام ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون موظف هستند اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا اعلام کنند که البته بعد از گذشت حدود چهار سال همچنان برخی دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها اطلاعات خود را وارد  و یا تکمیل نکرده‌اند.

 این در حالی است که بررسی گزارش  سازمان اداری و استخدامی در رابطه با میانگین حقوق و مزایا در ۹ ماهه سال جاری نشان دهنده ارقام متفاوت و قابل تاملی است.
برخی پرداخت های سنگین یکجا است اما… 
بر اساس این گزارش،  بالاترین  پرداخت ثبت شده مربوط به  قوه مجریه با ۲۸۴.۶ میلیون تومان است و بعد از آن  قوه قضائیه با ۱۸۴.۹ میلیون قرار دارد.
در سایر بخش‌ها نیز در قوه مقننه ۸۲.۹ میلیون تومان و در نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری ۴۸.۵ میلیون تومان و در سایر دستگاه‌های اجرایی بالاترین رقم ثبت شده ۸۵.۴ میلیون تومان است.
برخی ارقام ثبت شده در حالی بسیار بالاتر از حد تعیین شده در قانون است که توضیح  سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که تمام این ارقام پرداخت یک ماهه نیست بلکه در مواردی مربوط به افرادی است که طی شش ماه دریافتی نداشتند و در مجموع یکجا به آنها پرداخت شده است.
البته با این توضیح هم اگر فرض شود که حقوق ۲۸۴ میلیون تومانی برای شش ماه بوده است میانگین پرداختی به وی حدود ۴۷ میلیون تومان در ماه خواهد بود.
کمترین پرداخت؛ ۳.۲ میلیون
اما کمترین میزان پرداختی در دستگاه‌های اجرایی رقم سه میلیون و ۲۵۵ هزار تومان است که در تمامی دستگاه‌ها به صورت یکسان ثبت شده است.
این رقم ۳.۲ میلیون تومان هم قابل توجه است، چرا که بر اساس قانون بودجه امسال نباید پرداختی به کارکنان کمتر از ۳.۵ میلیون تومان باشد.
بالاترین میانگین در قوه مقننه با ۱۷.۱ میلیون
میانگین پرداختی‌ها در ۹ ماهه اول نشان می‌دهد که بالاترین میانگین در قوه مقننه با ۱۷.۱ میلیون تومان بوده است.
میانگین پرداخت در قوه قضائیه ۷.۹ میلیون، قوه مجریه ۷.۸ میلیون و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری با ۷.۴ میلیون تومان و در سایر دستگاه‌های اجرایی ۹.۴ میلیون تومان است.
تعداد کارکنان دستگاه‌ها چقدر است؟
بر اساس این گزارش، در ۹ ماهه اول امسال تعداد کارکنان در قوه قضائیه ۸۴هزار و ۷۱۱ نفر، قوه مجریه یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۳۷ نفر، قوه مقننه ۴۲۰۰ نفر، نهادهای زیر نظر رهبری ۲۵۶۹ نفر و در سایر دستگاه‌های اجرایی ۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر بوده است.
با توجه به تکلیف قانون برای ثبت اطلاعات حقوق در راستای شفاف سازی پرداخت ها،   از  آبان ماه پرداخت حقوق مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه حقوق و مزایا شد و دستگاه‌هایی که تا کنون ورود اطلاعات نداشته بودند باید طی تعهدی در دو هفته یعنی تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ورود اطلاعات اقدام می‌کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن