اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بازیافت باتری ها را به ما بسپارید

Redwood Materials   استارت آپ بازیافت که توسط مدیرفناوری سابق تسلا تاسیس شده، بخش تازه ای را برای بازیافت وسیله های الکترونیکی قدیمی که روانه انبارها می شوند، ایجاد کرده است.  
اجرای این عملیات تازه در استارت آپ در در شهر کارسون، در ایالت نوادا  آغاز شده و قرار است با بازیافت باتری ها و لوازم الکترونیکی مصرفی شرکت هایی مثل پاناسونیک و آمازون به کار خود ادامه دهد.
این استارت آپ یک سربرگ تازه در وب سایت خود ایجاد کرده به اسم «بازیافت با ما». در این بخش نوشته شده آیا باتری های لیتیومی و دیگر ضایعات الکترونیکی دارید؟ ما تلفن شما، تبلت ها و دیگر دستگاه هایی که باتری های لیتیومی دارد را بازیافت می کنیم». اطلاعات بیشتری در این باره در وب سایت این استارت آپ نیست و تنها امکان تماس و ارسال ضایعات الکترونیکی فراهم شده است. این استارت آپ استانداردهای سخت گیرانه ای برای بازیافت ضایعات الکترونیکی ندارد و به مشتریان اعلام کرده حتی کابل ها را هم برای بازیافت می برد.
بخش عمده ای از باتری های لیتیومی در تلفن های هوشمند و دیگر وسایل مصرفی الکترونیکی بازیافت نمی شود. این باتری ها به طور معمول در انبارها یا مراکز نگهداری زباله خاک می خورد و یا به عنوان زباله های معمولی دفن می شود.
Redwood Materials می خواهد به بخشی از راه حل حیات بی پایان باتری های الکترونیکی تبدیل شود. استرابول، مدیر و موسس این استارت آپ تصمیم دارد در مناطق استراتژیک جهان برای برای بازیافت این باتری ها، واحدهایی ایجاد کند.
Redwood Materials می خواهد این جریان را تغییر دهد. این استارت آپ باتری ها در محصولات پاناسونیک  و  تلفن های هوشمند، لپ تاپ و … را از سایر شرکت ها جمع آوری می کند و نیکل و لیتیوم را از آن استخراج می کند و آن را به شرکت های مبدا مثل پاناسونیک و دیگر مشتریان عرضه می کند.
در اکتبر سال گذشته، استرابول، موسس این استارت آپ از تغییر در مسیر کسب وکار خبر داده بود. استرابول به تک کرانچ گفته بود برای این کار نظرات مردم را جمع و ارزیابی کردند. به نظر می رسد اکنون Redwood Materials تصمیم به جهش گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن