اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بازگشت بورس به کانال یک میلیون واحد

شاخص کل بازار سرمایه امروز در تلاش برای جبران ریزش های دو روز اول هفته با شش هزار واحد رشد، به بالای یک میلیون واحد رسید. شاخص بازار سهام امروز را در کانال ۹۹۵ هزار واحد آغاز کرد و در ساعت اول معاملات به بالای یک میلیون واحد رسید. تا پیش از ظهر امروز، شاخص کل بازار سرمایه به قله یک میلیون و ۸۵ هزار واحد هم رسیده بود. شاخص کل هم وزن امروز تا ساعت ۱۲، ۲.۰۴ درصد و شاخص قیمت هم ۰.۶۴ درصد بازدهی را ثبت کردند. شاخص صنعت هم امروز با رشد بیش از ۳۰ هزار واحدی به کانال ۸۷۹ هزار واحد هم رسید اما در نیمه روز در کانال ۸۷۵ هزار واحد قرار گرفت.  
معامله نماد شرکت های مخابرات ایران، پارس مینو، پتروشیمی پارس، مپنا، شرکت ارتباطات همراه اول و پتروشیمی جم به تقویت شاخص کل کمک کرده است و در مقابل معاملات نماد شرکت های فولاد مبارکه، بانک ملت، نفت و گاز تامین، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو مانع رشد بیشتر شاخص کل شده است.
در بازار ارز، نرخ هر اسکناس دلار در صرافی بانک ها با کاهش قیمت همراه بود. نرخ دلار در روز گذشته وارد کانال ۱۷ هزار تومان شده بود و نرخ فروش در صرافی ملی هم ۱۷ هزار  و ۲۰۰ تومان اعلام شد که امروز به ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده است. هم چنین قیمت یورو در صرافی بانک ها ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش و ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید اعلام شده است. قیمت درهم امارات هم امروز کاهش یافته و به ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.
اما در بازار سکه وضعیت هم چنان سبز است. قیمت هر قطعه سکه امامی در شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز، هفت میلیون و ۳۱۵ هزار تومان گزارش شده است. سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن