اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بازدهی منفی بورس

بورس امروز با بیش از ۴۷ هزار واحد ریزش به کار خود پایان داد. شاخص کل بازار سهام برای دومین بار در هفته، در کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عقب نشینی کرد و به یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسید. بازدهی امروز بازار ۲.۷۸- درصد بوده است. امروز شاخص کل هم وزن هم ۵ هزار و ۶۱۸ واحد ریخت و به ۴۲۲ هزار واحد رسید. شاخص صنعت هم با بازدهی ۲.۶۹- درصدی، در کانال یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد آرام گرفت. بازدهی منفی امروز شاخص کل بازار سهام ناشی از معامله ۶.۱۱۲ میلیون سهم بود.
امروز و در آخرین مهلت برای خرید دارا دوم، نماد پالایشی دولتی، خرید سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی  ایرانیان، پتروشیمی خارک، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و توسعه و عمران امید افزایش یافت اما فروش سهام فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی فارس، ملی صنایع مس ایران، س. نفت و گازو پتروشیمی تامین، بانک ملت و معدنی وصنعتی گل گهر و سرمایه گذاری غدیر به ریزش شاخص کل دامن زد.
شاخص کل بازار سهام در نخستین روز شهریورماه به یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد رسید اما به نظر می رسید در کانال یک میلیون و۶۰۰ هزار واحد از تابستان خداحافظی کند. بالاترین رقم ثبت شده برای شاخص کل بازار سهام مربوط به دهمین روز شهریورماه بوده است که شاخص به کانال یک میلیون و ۷۲۸ هزار واحد ریخت. افزایش تنش های لفظی درباره بازگشت تحریم های سازمان ملل و احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه در برجام از عوامل روانی اثرگذار بر بازار سهام در هفته جاری بوده است.  
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن