اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بازار خوب فروش تندمصرف ها

خرید و فروش شرکت های آنلاین در روزهای همه گیری کرونا در سراسر جهان افزایش یافته است. برای مثال شرکت اوکادو در بریتانیا که روزانه ۴۲ هزار فاکتور ثبت می کرده، در دوران کرونا به ۶۰ هزار فاکتور روزانه رسیده است. خبرها از نهادینه شدن خرید آنلاین در دوره همه گیری کرونا در کره جنوبی می گوید. در ایران هم حجم سفارش های آنلاین کالا از سوپرمارکت ها که ۱۲ تا ۱۳ هزار سفارش در روز بوده، دو تا سه برابر شده است. کاظم کلب‌خانی، مدیرعامل اُکالا در گفت وگو با نشریه شنبه درباره خرید آنلاین کالای تند مصرف، کالایی با ماندگاری کم در طبقات فروشگاه ها، از آینده خوب این بازار در ایران و جهان خبر داده است.
به گفته کلب خانی، تا پایان سال ۲۰۲۰، عدد خرید آنلاین اقلام سوپرمارکتی در این حوزه که  به طور متوسط ۲ درصد بوده، دو برابر می شود و البته در بعضی کشورها مثل کره جنوبی این رقم به ۱۵ تا ۱۶ درصد هم می رسد. هم چنین فروشگاه اینترنتی اُکالا برنامه دارد تا در حوزه فروش کالای تندمصرف، میزان فروش  در ایران را به ۳۰ هزار فاکتور در روز برساند. مدیر اُکالا در این باره به شنبه گفته روزانه بین ۱۲ تا ۱۳ هزار سفارش در روز ثبت می کردند که در دوره همه گیری کرونا این رقم دوتا سه برابر شده است.
تفاوت اُکالا با با اسنپ مارکت و دیجی کالا، ترکیب نظام کاری این دو پتلفرم فروش آنلاین است. به این معنا که اُکالا علاوه بر داشتن انبار و لجستیک مستقل، از ظرفیت های بازار هم استفاده می کند اما اسنپ مارکت از ظرفیت های بازار و دیجی کالا بیشتر مبتنی بر انبار کار می کند. اُکالا به عنوان بازوی آنلاین شرکت گلرنگ کار می کند. تاکنون بیش از  ۲۰‌ میلیارد تومان روی اُکالا سرمایه‌گذاری شده است. این امید وجود دارد که حرکت فروشگاه های آنلاین در مسیر حذف واسطه ها به بهبود وضعیت بازار بینجامد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن