اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بازاریابی بخش مهمی از کار استارت آپی است

بازاریابی بخش مهمی از کار استارت آپی است

صحبت با جوانان، بازاریابان مشتاق و کار در استارت آپ ها، بدون بروکراسی و تصمیم گیری های بدون دردسر می تواند پر زرق و برق باشد. در مقابل در شرکت های بزرگ، روند آهسته بروکراتیک، تصمیم گیری ها را مختل می کند. بله شما می توانید سازمانی کوچکتر و چابکتر داشته باشید اما چالش های متفاوتی هم خواهید داشت که موفقیت در یک محیط استارت آپی را دشوار می کند. برای درک بهتر عدم موفقیت یا عدم شکست استارت ‌آپ ها فوربز با مت هیرست، مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری که در طراحی ساختمان و راه اندازی برند ها فعال است، گفتگو کرده است.

فوربز: شما قبلا در گوگل کار می کردید و حالا در شرکتی کار می کنید که تعداد زیادی از استارت آپ ها را تحت حمایت دارد. فکر می کنید چرا استارت آپ ها در بازاریابی اینقدر شکست می خورند؟

مت هیرست: من فکر می کنم که بسیاری از بازاریابان ارشد (CMOs) توانایی خود در انجام کارهای مختلف در یک استارت آپ را دست کم می گیرند. این امر مخصوصا اگر آنها به شرکتی بپیوندند که قبلا بخش بازاریابی نداشته است، کاملا آشکار خواهد بود.

در یک شرکت بزرگ، شما از یک تیم بهره مند خواهید بود و می توانید برای عملکرد خاص به آنها اعتماد کنید. تیم های بررسی و تحلیل داده، مغزهای متفاوتی از افراد خلاق هستند. اما در یک استارت آپ، شما باید نقش های مختلفی را از یک روز به روز دیگر برعهده بگیرید.

فوربز: چه توصیه ای به افرادی که با این چالش مواجه شده اند دارید؟

مت هیرست: این موضوع خیلی مهم است شما در شروع کارتان با خودتان صادق باشید که در چه نوع بازاریابی استعداد دارید و کدام نقاط، نقاط کور شما هستند. ما اصولا زمانی که از یک بازاریابی نهایی صحبت می کنیم، منظورمان هر سه نوع بازاریابی برند، بازاریابی محصول و بازاریابی رشد است. این در حالی است که بیشتر بازاریابان در یکی از این رشته ها استعداد دارند. در واقع تنها تعداد بسیار کمی در سطح جهان در هر سه زمینه بازاریابی مستعد هستند.

البته این موضوع اشکالی ندارد و معمول است، اما هنگام ساختن چیزی از پایه در دنیایی که به سرعت رشد می کند، شما باید آماده باشید تا به طور متناوب به بازار دسترسی داشته باشید، بنابراین بسیار مهم است که بدانید در کدام نقطه استعداد دارید و در کجا نمی توانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن