اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب کسب وکارهای ایرانی است

کمتر کسب وکاری را پیدا می کنید که کاری به کار شبکه های اجتماعی نداشته باشد. این شبکه ها به آسان ترین مسیر دسترسی به مشتریان تبدیل شده است. براساس گزارشی که در سال ۲۰۲۱ منتشرشده، بیش از ۴.۳۳ میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. درواقع ۵۵ درصد از مردم جهان در شبکه های اجتماعی حضور دارند و این فرصتی بی نظیر برای کسب وکارهاست. اما کدام شبکه های اجتماعی پرطرفدار تر است؟
بیش از ۲.۸۵ میلیارد حساب کاربری در فیس بوک فعال است. یوتیوب میزبان ۲.۲۹ میلیارد اکانت، اینستاگرام ۱.۰۷۴ اکانت، تیک تاک ۱ میلیارد اکانت، لینکدین ۷۲۲ میلیون اکانت، تلگرام ۵۵۰ میلیون اکانت و توییتر ۱۹۹ میلیون اکانت را میزبانی می کند.
در ایران تعداد کاربران واتس اپ به بیش از ۵۰ میلیون می رسد. تلگران ۴۹ میلیون کاربر و اینستاگرام بیش از۴۷ میلیون کاربر دارد. سروش پلاس در ایران ۲۲ میلیون کاربر دار و فیس بوک بیش از۱۷.۲ میلیون کاربر را میزبانی می کند. شبکه های پله، گپ، ایتا، لینکدین و توییتر با ۲ تا ۷ میلیون کاربران در رتبه های بعدی قرار دارند.  نکته مهم برای کسب کارها،  عضویت بیش از ۴۸.۴۹ درصد از ایرانیان در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. استقبال ایرانیان از اینستاگرام باعث شده بسیاری از کسب وکارها از فرصت تعامل با مردم در این شبکه اجتماعی استفاده کنند. نوین هاب در گزارش خود درباره شبکه های اجتماعی و کسب وکارها نوشت، ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام دست کم یک پیچ تجاری را دنبال می کنند. هم چنین ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام می گویند در این شبکه اجتماعی با محصولات جدید آشنا شده اند.
براساس گزارشی که سوشال مدیا تودی در فوریه سال ۲۰۲۱ منتشر کرده، فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی برای کسب وکارها در جهان است. در ایران اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی کسب وکارهاست. نوین هاب می گوید موفقیت، تهران، ایران، سلامتی و کرونا پنج هشتگ پرطرفدار در شبکه های اجتماعی برای کسب وکارهاست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن