اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ایران توان تولید کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد

مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اژدرکش در اولین گردهمایی ایجاد تشکل کشوری صنعت کیف و کفش و صنایع وابسته، گفت: هدف از تشکیل این تشکل کشوری هم افزایی بین حلقه‌های زنجیره تولید کیف و کفش است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همبستگی و همکاری میان تمام بخشی‌ها از تأمین مواد اولیه و یراق آلات تا تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات و در نهایت تولید کنندگان محصولات نهایی هستیم.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان کفش ماشینی بیان داشت: صنعت کیف و کفش کشور صنعتی پیشرو با توان رقابت در بازارهای صادراتی است.
وی افزود: تولیدکنندگان ایرانی به دانش، تجربه و تکنولوژی تولید محصول برابر با استاندارهای جهانی برخوردار هستند.
اژدرکش بیان داشت: برخی نقاط ضعف در این صنعت مانند بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و تبلیغات و کاهش قیمت تمام شده را می‌توان با بهبود زنجیره تأمین مرتفع ساخت.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران با تاکید به اهمیت نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد جهان اشاره کرد و گفت: در اقتصادهای بزرگ جهان مانند چین و آمریکا سهم واحده‌ی کوچک از تولید ناخالص داخلی به ترتیب ۵۹ و ۴۸ درصد است در حالی که سهم آن در ایران ۱۸ درصد است.
وی با بیان اینکه اشتغال واحدهای کوچک و متوسط اشتغال پایدار است، گفت: به همین دلیل در اقتصادهای بزرگ جهان واحدهای کوچک بازیگران اصلی صادرات هستند، اما در ایران سهم اندکی در اقتصاد دارند.
اژدرکش بیان داشت: صنعت کفش ایران توانایی تأمین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، اما این توانایی مغفول مانده و باید جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور احیا شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکل بزرگ صنفی در صنعت کیف و کفش گفت: در شرایط فعلی وجود تشکلهای صنفی و صنعتی در بخش خصوصی با نگاه فراگیر و پیگیر منافع ملی که ضامن منافع تمام اعضا بوده و در کنار حمایت از واحدهای بزرگ صنعتی مسیر را برای رشد و پیشرفت واحدهای کوچک و متوسط در کل زنجیره تأمین هموار سازد و همچنین بر ساماندهی تولید و فروش در داخل کشور و به دنبال راه اندازی بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی جدید باشد نه تنها ضروری است، بلکه تنها راه رشد این صنعت است.
وی افزود: رسیدن به تولید سالانه یک میلیارد جفت کفش و صادرات ۷۰۰ میلیون جفت کفش مازاد از اهداف تشکیل تشکل ملی صنعت کفش است.
اژدرکش افزود: مطالبه‌گری کارشناس شده و هموار کردن مسیر برای رشد واحدهای کوچک و متوسط و تبدیل آنها به واحدهای بزرگ و کمک به برندسازی و ایجاد فضایی مناسب جهت رشد برندهای جوان از دیگر اهداف در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران افزود: معرفی بهینه و صحیح محصولات فاخر ایرانی در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد بازارهای صادراتی جدید، تقویت نمایشگاه‌های داخلی و شرکت هدفمند و سازمان یافته در نمایشگاه‌های بین‌المللی، رفع موانع تأمین مواد اولیه و کمک به عرضه مواد اولیه متنوع و با کیفیت به تولیدکنندگان داخلی، آموزش فنی و علمی نیروی کارآمد و مورد نیاز صنعت و در نهایت ساماندهی و کمک به رشد شبکه فروش داخلی از طریق فرهنگ‌سازی مناسب و تبلیغات از دیگر اهداف این مجموعه است.
وی بیان داشت: مهمترین استراتژی این تشکل انحصار زدایی و آماده کردن فضای مناسب برای همه فعالان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن